انسیه خزعلی گفت: عبدالکریم عبید روحانی شیعه و رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در خاطره‌ای گفت یک افسر اسرائیلی به او گفته درگیری بزرگ آخرالزمانی ما با شما شیعیان است و خودمان را آماده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خاطره گویی زنان پشتیبان مقاومت با نام «بنات الزیتون» در حسینیه هنر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه انسیه خزعلی گفت: خدمت خواهران عزیز ایام سخت گذشته را تسلیت عرض می‌کنم، و از سوی دیگر تبریک برای داشتن مقاومت. بزرگان و رهبران و مجاهدان بی‌نظیری که با صدر اسلام قابل مقایسه هستند. طبق فرموده رهبر عزیز انقلاب امام رحمت الله علیه که تعبیرشان این بود، که به مراتب از از کسانی که یاری کردند پیامبر را و از مجاهدین صدر اسلام، قوی‌تر محکم‌تر و با استقامت بیشتر در مسیر ایستاده‌اند.

وی افزود: شما برای یک مکتب دارید حرکت می‌کنید، آیا اگر رسول خدا با وجود همه بزرگی از میان شما رفت شما می‌خواید به جاهلیت برگردید؟ شما می‌خواهید دست بکشید از آن چیزهایی که نشان انسانیت شماست، نشان بودن شماست، نشان هویت شماست، نشان زندگی و حیات شماست؟ الحمدلله مقاومین و محور مقاومت در همه عرصه‌ها در عراق در یمن در لبنان و در ایران نشان دادند که پای این انقلاب ایستادند. نشان دادند که پای این جهاد و این مقاومت در برابر ظلم و ستم ایستادند و انشاالله خواهند ایستاد تا پرچم رو به دست منجی عالم بشریت برسانند.

این‌استاد دانشگاه در ادامه خاطراتی از سفر به لبنان برای حاضران تعریف کرد و با اشاره به خاطرات عبدالکریم عبید روحانی شیعه و رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: ایشان ۱۵ سال در زندان اسرائیل بوده، می‌گفت یک روز افسر اسرائیلی صدا زد و آمد به من گفت که شما چند سال پیش حادثه عاشورا را داشتید؟ گفتم ۱۴۰۰ سال پیش. گفت چند نفر در آنجا کشته شدند؟ گفتم نقل‌های مختلفی هست، آن چیزی که مشهور هست ۷۲ نفر همراه امام حسین علیه السلام کشته شدند. گفت شما ۱۴۰۰ سال پیش ۷۲ کشته دادید و هنوز دارید به سر و سینه می‌زنید برای آنها؟ پس شما با مایی که هر روز داریم از شما می‌کشیم می‌خواهید چه کنید؟ یعنی دقیقاً او هم اشاره می‌کند به اینکه این زنده داشتن نام شهدا و سیره شهدا و اهداف شهدا یکی از رموز بزرگ موفقیت و پیروزی است. به من خطاب کرد و گفت درگیری بزرگ آخرالزمانی ما با شما شیعیان است و ما داریم خودمان را آماده می‌کنیم.

خزعلی در ادامه به سیاست تفرقه افکنی و نفاق افکنی دشمن اشاره کرد که یکی از دلایل شکست مسلمانان در مقابل کافران و دشمنان در طول تاریخ بوده است، و در همین مسیر تمام جزئیات احکام فرق مسلمان را آموخته‌اند تا با استفاده از آنها و بزرگنمایی‌شان مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

وی افزود: یکی از رموز مهمی که در حرکت حزب الله وجود داشت، این ایجاد وحدت بود. اینکه همه قشرها رو زیر بال و پرش می‌گرفت، شهید نصرالله با همه گروه‌ها چه گروه‌های اهل سنت چه گروه‌های مسیحی رفت و آمد داشت؛ همان تعبیری که خداوند دارد «انَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظیم» که در مورد پیامبر دارد این خلق عظیم را، این زیبایی رفتار را از خودش نشان داد و توانست قلب همه لبنانی‌ها را با خودش همراه کند. و توانست در مقابل دشمن بزرگی که همه کشورهای عربی جمع شده بودند و نتوانستند و شکست خوردند؛ توانست در مقابل آنها بایستد.

خزعلی بعد از آن پیامی به زبان عربی برای مجاهدان مقاومت قرائت کرد.

دومین نفری که به سخنرانی پرداخت خانم تقدیر جونی بود. او استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ بین‌المللی اسلام. شاعر، نویسنده و هنرمند لبنانی است که برای قرائت اشعاری با مضمون مقاومت پشت تریبون رفت.

بخش خاطره گویی بخش بعدی برنامه بود که با حضور خانمها خدابخش از پیشکسوتان عرصه پشتیبانی جنگ در ۸ سال دفاع مقدس سمانه افشاری نژاد فعال حوزه بین‌الملل و از موسسین مدرسه به رنگ زیتون و مرسلی از فعالین حوزه مقاومت و از مسئولین نهضت مادری برگزار شد.

در این‌برنامه، خانم خدابخش هم که مسئولیت ستاد جبهه و جنگ جنوب و شرق تهران را در دوران هشت سال دفاع مقدس به عهده داشت، به بیان خاطرات و تجربیات بانوان در آن دوران برای حمایت از جبهه نبرد حق علیه باطل پرداخت.

سپس نوبت به افشاری نژاد رسید و او ضمن اشاره به ایده اولیه احداث مدرسه به رنگ زیتون برای آموزش به بچه‌های مناطق جنگ زده گفت: اولین جایی که شروع کردیم، غزه بود با ۱۷ دانش آموز، بررسی اینکه چه نیازهایی دارند از نظر نرم افزاری و محتوایی با موفقیت انجام شد، بعد هم کشورهای یمن و پاکستان و افغانستان. در حال حاضر تقریباً با ۱۵ کشور ما در ارتباط هستیم و سعی می‌کنیم دانش آموزانی را که از نظر درسی عقب بودند، یا بازمانده از تحصیل هستند، یا شرایط عادی را برای درس خواندن ندارند حمایت کنیم که بتوانند آموزش ببینند. نوع کمک‌ها هم بستگی به هر کشور دارد، که ما بخواهیم چه کارهایی برایشان انجام بدهیم. به عنوان مثال برای بچه‌های میانمار یک مدرسه زدیم با چوب بامبو، یا یکی از کشورهای آفریقایی به اسم چاد یک کلاس درس کوچک ساختیم. به لطف خدا کمک‌ها دولتی نیست و از طرف مرد. انجام می‌شود، این مبالغ جمع می‌شود و ما آنها را ارسال می‌کنیم، معلم و مربی‌هایی که در این کشورها هستند به ما کمک می‌کنند. او در پایان گفت که می‌توانند این حرکت را در فضای مجازی با جستجوی نام‌های لون الزیتون، color of olive و رنگ زیتون پیدا کنند.

نفر بعد که به بیان تجربیات پرداخت خانم مرسلی از اعضای تشکل مردمی نهضت مادری بود که گفت: امام فرمودند سعادت یک ملت به دست مادرها هست، زن‌ها هستند که مربی جامعه هستند. ما در تهران فعالیت داریم و کارمان محله محور و مسجد محور و مادر محور است. یکی از کارگروه‌هایی که ایجاد کردیم در نهضت مادری، کارگروه امهات القدس است؛ ببینید ما سراسر دغدغه و مأموریت مان را گذاشتیم بر تکلیفی که ما بر اساس آن وارد میدان بشویم؛ نه جایی که بر اساس تدبیر شخصی خودمان وارد میدان بشویم. آقا در گام دوم انقلاب حضور مقطعی مناسبتی و دفعی نمی‌خواهند. آقا حضور مستمر مؤثر و هدفمند می‌خواهند. این دغدغه مقام معظم رهبری هست. بعد رسیدیم به اینکه جمعی را متوجه گام دوم انقلاب بکنیم، گام دوم انقلاب یک حرکت عمومی نیاز دارد و محور این حرکت عمومی جوانان متعهد هستند. چه کسی باید جوان‌های متعهد را به میدان بیاورد؟ جریان‌های حلقه‌های میانی. این عین صحبت حضرت آقاست، تشکیل کارگروه‌های نهضتی در ارتباط با مسائل بین‌الملل. ما این نکته را گرفتیم و اولین کاری که کردیم این بود که آمدیم یک نامه نوشتیم از طرف جمعی از مادران ایرانی، به مادران فلسطینی و لبنانی و افغانی که پخش شد و ترجمه شد.

او در ادامه تجربه چگونگی طرح مساله فلسطین برای مادران در محله‌ها را عنوان کرد که به صورت طرحی در مساجد اجرا شد.