اراک- خطیب جمعه اراک گفت: ماهیت پلید غربی‌ها بر همگان آشکار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به بمباران بیمارستان هلال احمر ایران در لبنان، اظهار کرد: کشورهای اسلامی در رابطه با غزه و لبنان غفلت کرده‌اند و باید همدلی و انسجام، غیرت عربی خود را به جهانیان نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت پلید غربی‌ها بر همگان آشکار شده است گفت: غربی‌ها تنها به دنبال سرمایه کشورهای خاورمیانه هستند و چنانچه کمک‌های مالی و تسلیحاتی دنیای غرب نبود اسرائیل تاکنون از بین رفته بود.

وی اضافه کرد: حاکمیت اسلام و نابودی استکبار هدف اصلی مسلمانان است و اگر در مسیر دستیابی به این هدف شهید شویم، بزرگترین افتخار ماست.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه شهادت، افتخار شیعیان است افزود: از ابتدای تاریخ شیعه، دشمنان اسلام، شیعیان را به شهادت رسانده‌اند که تا امروز نیز ادامه دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه خون شهدا، انسان‌ساز است اظهار کرد: هفته گذشته انسان‌های عاشق ولایت به نماز جمعه تهران رفتند تا پشتیبانی خود را نسبت به مقام معظم رهبری و جبهه مقاومت و حزب الله ثابت کنند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، نهال معنویت را در قلب انسان‌ها رشد می‌دهد اضافه کرد: هنرمندان، معلمان و والدین، حق و باطل را به فرزندان ایران نشان دهند و شخصیت شهدایی همچون سید حسن نصرالله را تبیین کنند.