امام جمعه همدان گفت: مجموعه‌های بلا استفاده نهادها به فضای تفریحی نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از مظاهر تقوای الهی عمل به سنت‌های پیامبر (ص) است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شرکت در نماز جمعه از سنت‌های پیامبر (ص) و مورد تأکید قرآن است، گفت: نماز جمعه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب، تجمعی بی‌نظیر بود که فلسفه برگزاری نماز جمعه را به خوبی نشان داد.

وی افزود: نماز جمعه‌ای که اسلام بر آن تأکید دارد، در دل دشمنان رعب ایجاد می‌کند و برای دوستان امید آفرین است.

امام جمعه همدان ابراز کرد: صلابت مقام معظم رهبری در وسط معرکه، تمام تهدیدهای دشمن را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه این حضور و انسجام و عزت آفرینی، خاصیت ولایت و مرجعیت است، خاطر نشان کرد: مرجعیت فخر عالم اسلام هستند.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: تهدید و توهین‌ها به مرجعیت، نشان دهنده قدرت مذهبی مرجعیت است که در دل دشمنان ترس انداخته است.

وی افزود: وحدت امروز در جبهه حق نشان می‌دهد مرجعیت در ایران و عراق در یک راستاهستند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دیدگاه مرجعیت نسبت به آرمان‌ها و مسئله فلسطین یکسان است، گفت: همانطور که دشمن در جریان جنگ احد با یک شایعه شیرازه لشکر اسلام را به هم ریخت، امروز نیز باید مراقب شایعات باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: دشمن با شایعات، به دنبال آن است که فضای ناامن ذهنی برای مردم درست کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه متأسفانه خیلی از متولیان و جریانات انقلابی یک راهبرد مشخص رسانه‌ای ندارند، افزود: در فضای خاصی که با آن روبرو هستیم، رسانه باید جدی گرفته شود و شاهد یک راهبرد مشخص رسانه‌ای در داخل باشیم.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: ترویج هر خبری که باعث تضعیف جبهه مقاومت شود، اشکال دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اتاق فکر رسانه‌ای دشمن شایعات را تولید می‌کند و برخی در داخل از روی سادگی آن را می‌پذیرند و نشر می‌دهند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جبهه حق دارای هدف و منسجم است و حتی شهادت پیامبر (ص) نیز نباید جامعه را سست کند، گفت: در کنار تشکر از عملکرد نیروی‌های مسلح، باید از وزیر امور خارجه و شجاعتی که برای حضور در لبنان و سوریه داشت، تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت، امروز تأکیدی بر وحدت در میدان و دیپلماسی است، تصریح کرد: وعده الهی، نصرت جامعه اسلامی است. باید به خاطر داشته باشیم کارها دست دیگری است و مبدا قدرت و ابر قدرت در عالم خداوند است.

آیت الله شعبانی در ادامه گفت: برخی نهادهای دولتی مجموعه‌هایی را در اختیار دارند که سالیان سال تعطیل است و تبدیل به خرابه شده، در حالی که می‌توان از این ظرفیت برای فضای تفریحی نوجوانان و جوانان استفاده کرد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: مجموعه‌های نظارتی باید در این زمینه ورود کنند و پاسخگوی مردم باشند که چرا کوتاهی کردند.

وی در ادامه اظهار کرد؛ باید از عدم برخودها با ترک فعل‌ها گلایه کنیم.