اصفهان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: به منظور توسعه و پیشرفت صنعت فرش دستباف، با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی صنعتی، «خوشه فرش دستباف اصفهان» تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حقیقت‌سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بعدازظهر جمعه در جلسه کمیته فرش استان، اظهار کرد: فرش دستباف ایران به فرهنگ ایرانیان در طول تاریخ گره خورده است از این رو حفظ و نگهداری از این میراث ماندگار اصلی انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: فرش دستباف این امکان را دارد که در راستای اقتصاد مقاومتی به یاری اقتصاد و اشتغال درکشور بیاید و تحریم کنندگان را ناکام سازد از این رو رفع چالش بافندگان و فعالان این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ضمن اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی قالی فاخر در سال گذشته، اظهار کرد: آنچه که بایستی در اینگونه رویدادهای ملی و بین‌المللی دنبال شود احیای فرهنگ و تمدن کشورمان است که این موضوع در فرش دستباف نیز آشکار و واضح است.

حقیقت سرشت با بیان اینکه فعالان حوزه فرش دستباف نگرانی‌های به جایی دارند که بایستی برای آنها راهکار عملیاتی برنامه‌ریزی و اجرا شود، عنوان کرد: هیأت‌های خارجی، سیاسی و اقتصادی را می‌توان برای رونق این صنعت مهم همراه کرد.

وی ادامه داد: تحریک تقاضا از جوانب مختلف انجام شود و با آسیب‌شناسی و تعیین اهداف مشخص و کارآمد، جشنواره و رویدادهای آینده برنامه‌ریزی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: خوشه فرش اصفهان به منظور توسعه و پیشرفت این صنعت براساس برنامه زمانبندی مشخص تشکیل شود.

حقیقت‌سرشت اضافه کرد: اجرای این خوشه به اقتصاد ملی کمک شایانی خواهد کرد و از رقابت‌های منفی جلوگیری می‌کند، زیرا خوشه یک الگوی کسب و کار است که اعتماد سازی و سرمایه اجتماعی را افزایش خواهد داد.