شیراز- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از باغ موزه مشاهیر شیراز گفت: هرگونه ساخت ساز در اطراف حافظیه شیراز باید بر مبنای طرح کلان «عرفان» باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، سیدرضا صالحی امیری ظهر جمعه در بازدید از پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه با اشاره به پروژه‌های مهم و بزرگ فرهنگی و گردشگری در دست اجرا در شیراز گفت: با احیای بافت تاریخی شیراز به‌خصوص محور عرفان در منطقه حافظیه و بافت تاریخی زندیه و خصوصاً اجماع و همدلی که بین استانداری فارس، شهرداری شیراز و اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس برقرار است، آینده بسیار خوبی برای شیراز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در بازدید از پروژه‌های فرهنگی و گردشگری شیراز به یک نقطه بسیار مثبت برخورد کردم و آن همدلی مسئولان استان و شهر شیراز بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همگرایی است و باور داریم با این اجماع که در استان وجود دارد، آینده خوبی را نوید می‌دهد.

صالحی‌امیری با اشاره به احیای بافت تاریخی شیراز به‌خصوص محور زندیه گفت: با احیا و اجرای پروژه‌های فرهنگی و گردشگری، شیراز آینده زیبایی را برای مردم استان فارس و گردشگران داخلی و خارجی فراهم می‌کند.

وی در ادامه سخنانش به بازدیدش از پروژه باغ‌موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس در شمال آرامگاه حافظ نیز اشاره کرد و گفت: باغ‌موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس محوطه‌ای بزرگ است که در کنار مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه، کتابخانه ملی و مرکز اسناد فارس و باغ جهان‌نما و دیگر مجموعه‌های فرهنگی قرار گرفته است و باید هرگونه بناسازی در این محور بنا بر رویکرد طرح کلان «عرفان» تعریف شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچمین به بازدید از مجموعه زندیه شیراز، ارگ کریم‌خانی و عمارت کلاه فرنگی و دیوان‌خانه وکیل هم اشاره کرد و افزود: بخشی از ساختمان‌های محور زندیه آزادسازی شده است و محوطه میدانگاهی احیا می‌شود و ساختمان مخابرات که در حریم عمارت دیوان‌خانه نیز قرار دارد با توافق شهرداری و مخابرات به محوطه اضافه می‌شود و برای ساختمان بانک ملی در این محور هم، قرار شد برای تداوم فعالیت و تبدیل آن به موزه با مطالعات کارشناسانه تصمیم‌گیری شود.