مدعیان قهرمانی لیگ برتر تکواندو از همین هفته نخست با فاصله گرفتن از رقبا جدال برای کسب سکوی نخست را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات که روز گذشته با برگزاری رقابت تکواندوکاران حاضر در اوزان فرد آغاز شده بود، امروز با انجام رقابت تکواندوکار در اوزان زوج به پایان رسید. در هفته نخست ۴۱ بازیکن آزاد و ۹ تیم باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان، باشگاه دمنده، شرکت پالایش نفت آبادان، پاس، شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی، بارمان ابزار یراق توسن، نفت مناطق مرکزی-باشگاه زاگرس جنوبی و هولدینگ بناساز فرمانیه به رقابت پرداختند که در روز دوم چهار تیم مس کرمان، زاگرس جنوبی، شهرداری ورامین و پالایش نفت آبادان موفق به کسب مدال طلا شدند.

در پایان هفته نخست دو تیمی که سال گذشته تا هفته پایانی رقابت نزدیکی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند، با رسیدن به صدر جدول در آغاز فصل جدید از همین هفته نخست وارد کورس قهرمانی شدند. بر همین اساس شهرداری ورامین با ۱۵۱ امتیاز صدرنشین شد. نفت مناطق مرکزی- زاگرس جنوبی با ۱۴۷ در مکان دوم ایستاد و پالایش نفت آبادان با ۹۵ امتیاز در جای سوم قرار گرفت و مس کرمان هم با ۶۴ امتیاز خانه چهارم جدول را از آن خود کرد.

از سوی کمیته داوران علی محمد عزیزی از البرز و داوود حبیب زاده از تهران به عنوان داوران برتر معرفی شدند. پیام خانلرخانی سرمربی شهرداری ورامین بهترین مربی، بهروز بختیاری از پالایش نفت و حمیدرضا ملکی از پاس بهترین سرپرست، یاسین ولی زاده از شهرداری ورامین و امیرمحمد رحمانی از مس کرمان هم به عنوان بهترین تکواندوکار انتخاب و معرفی شدند.

داوران برتر هفته نخست

در رقابت‌های امروز جمعه و در وزن ۵۸- کیلوگرم علیرضا حسین پور از شهرداری ورامین همه رقبا را شکست داد و قهرمان شد. باربد جباری از پالایش نفت آبادان مدال نقره را کسب کرد. یاسین خواجوی از دانشگاه آزاد و سروش حسینی از شهرداری ورامین هم برنز گرفتند. یکی از بهترین رقابت‌های این وزن را ابوالفضل زندی برابر حسین پور برگزار کردند که در نهایت این حسین پور بود که این مبارزه دیدنی را به سود خاتمه داد. در این وزن ۲۶ تکواندوکار مبارزه کردند.

طلای وزن ۶۸- کیلوگرم را حامد اصغری از زاگرس جنوبی از آن خود کرد. محمد حسن پلنگ افکن از شهرداری ورامین که آسیب هم دیده بود به نشان نقره دست یافت و ابوالفضل یعقوبی از نفت آبادان پالایش نفت آبادان و امیر مرتضی عابدیان (بازیکن آزاد) هم برنز گرفتند. در این وزن هم بهترین مبارزه را پلنگ افکن و متین رضایی برگزار کردند که این مبارزه تماشایی را پلنگ افکن به سود خود خاتمه داد. در این وزن ۲۶ تکواندوکار حضور داشتند.

در وزن ۸۰- کیلوگرم ۲۳ تکواندوکار برای کسب مدال طلا مبارزه کردند که امیررضا صادقیان از پالایش نفت آبادان به نشان طلا دست یافت. علی صفری نوجوان با آتیه مناطق نفت خیز جنوب نقره گرفت و صدرا مقدمی از پالایش نفت به همراه سید محمد امین کریمی از شهرداری ورامین هم برنز گرفتند.

امیرمحمد رحمانی از تیم مس کرمان مدال طلای وزن ۸۷+ کیلوگرم را به خود اختصاص داد. مهدی عابدینی از زاگرس جنوبی در جای دوم ایستاد. محمدرضا خانی (بازیکن آزاد) و سعید فتحی از شهرداری ورامین هم به صورت مشترک سوم شدند. در این وزن ۱۶ تکواندوکار به رقابت پرداختند.