خرم‌آباد - رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت از روکش آسفالت ۸.۵ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح اله مهدی‌پور در سخنانی، اظهار داشت: ۴۱ کیلومتر شانه سازی و اصلاح افتادگی شانه راه در محورهای مواصلاتی شهرستان کوهدشت، طی نیمه نخست سال جاری انجام شده است.

گفت: با تلاش ادارات ستادی و اداره شهرستان ،۸.۵ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، ۲۲ کیلومتر راه شکافی و تسطیح و رگلاژ مسیر در محورهای روستایی «مورت کره» - «زیودار» و «رودبار»، هشت هزار و ۷۵۰ مترمکعب خاک‌برداری و ترانشه برداری محورهای اصلی، فرعی و روستایی و ۴۱ کیلومتر شانه سازی و اصلاح افتادگی شانه راه انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت، ادامه داد: پاک‌سازی ۳۴۰ کیلومتر شانه و حاشیه راه‌ها، ۲۹۸ تن چاله گیری در سطح راه، تسطیح ۷۰.۵ کیلومتر حریم راه و اصلاح شیب شیروانی، پاک‌سازی و اصلاح قنو به طول ۱۸۶ کیلومتر در محورهای اصلی کوهدشت - پل کشکان، کوهدشت - «زانوگه»، «بابازید» - «پل سیمره» از دیگر اقدامات شاخص در حوزه راهداری است.

مهدی‌پور، بیان کرد: شناسایی ۱۳ مورد تخلفات حریم و صدور اخطار برای متخلفان و درنهایت قلع‌وقمع شش مورد در این مدت انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت حذف یک نقطه حادثه‌خیز، تکمیل و احیای خط‌کشی‌ها با اولویت خطوط میانی به طول ۱۵۵ کیلومتر، ساماندهی هزار و ۴۹۸ عدد تابلو و علائم جاده‌ای، نصب ۵۲۶ عدد نیوجرسی، ساماندهی گاردیل ۵۶ شاخه و بازگشایی و تنقیه هشت دستگاه پل تا دهانه شش متر را به‌عنوان بخش دیگری از عملکرد در حوزه راهداری است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت، بیان داشت: در این مدت، ۱۱.۹ کیلومتر ریزش برداری محورهای فرعی و روستایی و ۹.۵ کیلومتر بهسازی مسیر محورهای فرعی و روستایی انجام شده است.

مهدی‌پور به اقدامات این شهرستان در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: طی ۲۰ مرحله از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بازدید به‌عمل‌آمده و در کنترل دروازه‌ای به تعداد ۴۰۰ دستگاه ناوگان کالا، همچنین کنترل حمل مواد خطرناک به تعداد ۱۳۰ دستگاه، ناوگان باری و کنترل دروازه‌ای محموله‌های ترافیکی به تعداد ۱۰ دستگاه صورت‌گرفته است.