رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح خدمات دارویی در مجموعه داروخانه‌های ۱۳ آبان پرداخت.‌

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بیگلر، داروخانه‌های ۱۳ آبان را منشأ اثر در ارائه خدمات دارویی دانست و افزود: با توجه به آمار بالای مراجعه کنندگان، تنوع خدمات در این مجموعه به نحوی است که می‌تواند رضایتمندی را در گیرندگان خدمت افزایش دهد.

وی، داروخانه‌های ۱۳ آبان را مامن بیمارانی دانست که نیاز به داروهای کمیاب دارند و گفت: برای افزایش رضایتمندی بیماران، فضای داروخانه را گسترش، ظرفیت داروهای فوق تخصصی را به ۲.۵ برابر افزایش و میزان انتظار بیماران را از ۳۵ دقیقه به ۸ دقیقه کاهش دادیم.

بیگلر با اشاره به اقدامات انجام شده در تأمین داروهای تک نسخه‌ای، افزود: با ۱۰ شرکت تأمین داروهای تک تسخه ای قرارداد بسته‌ایم که بتوانیم داروهای مورد نیاز بیماران را در اختیارشان قرار دهیم.

وی از راه اندازی فضای آموزشی کسب مهارت‌های عملی دانشجویان خبر داد و گفت: با هماهنگی دانشکده داروسازی و گروه داروسازی بالینی، در فضایی با مالکیت دانشگاه، ساختمان آموزشی استانداردی ایجاد شده که دانشجویان می‌توانند مهارت‌های لازم را کسب کنند.

رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به ظرفیت این مجموعه در آموزش به تکنسین‌های دارویی گفت: اکثر آموزش های تکنسین‌های دارویی به صورت تئوری است ولی در این مجموعه آموزش های علمی و عملی همزمان به فراگیران آموزش داده می‌شود.

بیگلر با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران جزو معدود دانشگاه‌هایی است که بیماران برای تهیه اقلام دارویی خود، نیاز به خارج شدن از بیمارستان ندارند، افزود: با وجود بدعهدی سازمان‌های بیمه گر، همه اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌های دانشگاه ارائه می‌شود و این امر به کنترل هزینه بیماران و جلوگیری از سرگردانی آنها در سطح شهر کمک می‌کند.

وی، از ایجاد مرکز عرضه تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران در داروخانه ۱۳ آبان خبر داد و گفت: ارائه مراقبت دارویی در منزل برای بیمارانی که در مراحل پایانی حیات خود (end stage) هستند با همکاری خیریه و تجهیزات پزشکی در آینده نزدیک صورت می‌گیرد و تجهیزات مورد نیاز این بیماران در قالب حمایت، به طور رایگان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

بیگلر از طراحی نرم افزار نوبت دهی و نسخه پیچی الکترونیک خبر داد و گفت: نرم افزاری را طراحی کرده ایم که بیماران پس از ثبت اطلاعات خود، ساعت آماده سازی دارو به آنان اعلام می‌شود و در زمان مشخص می‌توانند برای دریافت دارو مراجعه کنند و یا در قالب زیرساخت استانداردی که ایجاد شده دارو در منزل به آنان تحویل داده شود.

وی، مجموعه این اقدامات را با حمایت‌های رئیس دانشگاه، معاون توسعه و مدیران امور مالی و فنی دانشگاه و همچنین پشتیبانی علمی دانشکده داروسازی و همت همکارانش در مجموعه داروخانه‌های ۱۳ آبان دانست و گفت: امیدوارم با تداوم این حمایت‌ها در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن دیگر پروژه‌های در دست اقدام این مجموعه در راستای خدمت رسانی به بیماران نیازمند باشیم.