بوشهر- اهالی خارگ میزبانان شایسته‌ای برای صنایع هستند و انتظار دارند که صنعت نیز در توسعه جزیره و رفع مشکلات مردم پای کار باشند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جزیره خارگ در خلیج فارس به عنوان قطب صادرات نفت کشور محسوب می‌شود که ۹۰ درصد نفت خام کشور از طریق پایانه‌های نفتی مستقر در این جزیره بارگیری و صادر می‌شود.

با وجود میزبانی جزیره خارگ از صنعت، مردم در این جزیره با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو هستند که نیاز است صنعت برای رفع آنها پای کار بوده و برای رفع این مشکلات همکاری کنند.

به منظور رفع مشکلات مردم جزیره خارگ اقداماتی توسط پایانه‌های نفتی ایران صورت گرفته است و انتظار می‌رود با ادامه رویکردی که در این شرکت صورت گرفته شاهد خدمات دهی بیشتر و بهتر به مردم جزیره باشیم.

حمایت مالی برای اجرای پروژه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در جزیره خارگ یکی از مهمترین اقداماتی است که مورد انتظار مردم بوده و به عنوان یک مطالبه قدیمی دنبال می‌شود.

از دیگر مطالبات مردم خارگ، اشتغال جوانان است که انتظار دارند جوانان این جزیره در اولویت اشتغال و به کارگیری نیروها در صنایع مستقر در خارگ باشند.

لزوم حمایت از اشتغال جوانان بومی

رئیس شورای شهر خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دغدغه‌ها و مطالبات مردم جزیره اظهار کرد: جزیره خارگ میزبان شایسته‌ای برای صنایع بوده و مردم این جزیره در دوران دفاع مقدس حضوری حماسی در کنار صنعت داشتند.

لطف الله علی‌پور خواستار حمایت شرکت پایانه‌های نفتی ایران از طرح‌ها و برنامه‌ها در جزیره خارگ شد و اضافه کرد: مردم مطالباتی را از صنایع دارند که با جدیت پیگیر این مسائل هستیم و امیدواریم که نسبت به رفع این دغدغه‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان بومی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم محسوب می‌شود بیان کرد: ما خواستار افزایش فرصت‌های شغلی برای جوانان خارگ هستیم و انتظار داریم شرکت نفت در این زمینه اقدامات موثرتری انجام دهد.

علی‌پور همچنین بر پرداخت عوارض و حمایت مالی از پروژه‌های شهری تأکید کرد و افزود: پروژه‌های زیرساختی همچون شهربازی مسقف، کمک به حمل مصالح ساختمانی، تأمین زمین برای کارخانه آسفالت و بچینگ نیازمند همکاری و حمایت مالی شرکت پایانه‌ها است. این پروژه‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم جزیره کمک کند.

حمایت از پروژه‌های شهرداری

سرپرست شهرداری خارگ نیز به برخی از نیازها و مشکلات مردم در جزیره خارگ اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که صنایع مستقر در جزیره خارگ برای رفع مشکلات مردم از همه ظرفیت‌ها و توان خود استفاده کنند.

جلیل حسن زاده ضمن قدردانی از همکاری‌های قبلی شرکت، خواستار افزایش تعاملات برای اجرای پروژه‌های شهری شد و اظهار کرد: با تعامل و همراهی مناسب می‌توان به نتایج مورد نظر دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های شرکت نفت می‌تواند نقشی کلیدی در بهبود شرایط زیست‌محیطی و توسعه زیرساخت‌های شهری خارگ ایفا کند.

پای کار مردم خارگ هستیم

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز بیان کرد: به عنوان مدیریت ارشد این شرکت، افتخار می‌کنم که در کنار مردم خارگ هستم. اگر خیر و برکتی در زندگی‌مان داریم، به واسطه این است که توانسته‌ایم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم و به خانواده‌ای کمک کرده باشیم.

عباس غریبی افزود: نگاه ما در جزیره خارگ توسعه متوازن است. علاوه بر توجه به تأسیسات و زیرساخت‌های شرکت که به‌صورت زیربنایی در حال انجام است، به محیط پیرامونی نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داریم.

غریبی با اشاره به اشتغال جوانان بومی جزیره گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، علیرغم محدودیت‌های موجود در زمینه اشتغال، توانسته‌ایم ۱۴۰ نفر از جوانان جزیره را در شرکت مشغول به کار کنیم.