سنندج_رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: امسال تاکنون ۱۳ درصد از اعتبارات عمرانی کردستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان اظهار کرد: الحاق اراضی به کامیاران دو بار مطرح شده که یکبار به دلیل عدم مغایرت قانونی رد شد و دور بعد با بازدیدهای میدانی مشاور و با ورود دستگاه‌های نظارتی در کارگروه زیربنایی مصوب شد.

وی با بیان اینکه مردم در تأمین مسکن مطالبه به حق دارند و نیاز است زمین لازم تأمین شود، افزود: نبود زمین از مشکلات کردستان است و اکنون کامیاران از شهرهایی است که در این حوزه مشکل دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به کارگروه‌های زیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان گفت: لازم است دستگاه‌ها مصوبات خود را به شورا ارائه دهند.

محمدی با اشاره به برگزاری ۶ جلسه، ۱۹ دستور کار و چهل مصوبه در طول شش ماه اول امسال پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهمترین مصوبات شورا، توزیع سهم اعتبارات شهرستان‌ها از منابع مختلف اعتباری براساس مدل‌های معتبر علمی و استفاده از حدود ۶ شاخص مرسوم و توزیع اعتبارات هزینه بین ۲۲ دستگاه اجرایی استان براساس بررسی مجدد و رعایت عدالت است.

وی همچنین به آغاز سرشماری و کشاورزان از ۱۶ آبانماه اشاره کرد و گفت: مقدمات این کار آغاز شده و باید ستاد سرشماری در استان تشکیل شود تا موضوع را به نحو احسن راهبری و مدیریت کند.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه سرشماری کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: این کلاس‌ها از فردا آغاز می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان پرداخت و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تا دوازدهم هر ماه اعتبارات هزینه‌ای خود را اعلام کنند و تاکنون ۵۴ درصد تخصیص اعتبارهزینه‌ای داشته‌ایم.

محمدی اضافه کرد: در حوزه اعتبارات عمرانی امسال تاکنون شاهد تخصیص ۱۳ درصد اعتبارات هستیم.

وی همچنین به میزان درآمدهای استان پرداخت و بیان کرد: درآمدهای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۹۰ درصد تحقق یافته و ۱۳۰ درصد افزایش مصوب داشته است.