کاشان - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری به ۲۰ روستا خبر داد.

علیرضا عبدالله زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روستاهای شهرستان کاشان با اقیلم متنوع و فروانی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی سهم بسزایی در جذب گردشگران دارد که سهم شهرستان کاشان سه روستای هدف گردشگری است.

وی از روستاهای نشلج، دُره و اردهال به عنوان سه روستای هدف گردشگری نام برد و ابراز داشت: با مکاتبات صورت گرفته، تعداد روستاهای هدف این شهرستان به بیش از ۲۰ روستا ارتقا می یاید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از تهیه و تدوین تقویم گردشگری شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از ۱۷۰ رویداد فرهنگی، گردشکری که در این تقویم گنجانده شده است سهم روستاها ۷۰ رویداد فرهنگی است که در فصول مختلف و در روستاهای هر چهار بخش قابل اجرا است.

وی بافت بومی، خرده فرهنگ‌ها و مواریث فرهنگی ناملموس که در جای جای روستاهای شهرستان گسترانیده شده را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: از ۴۳ رویداد فرهنگی شهرستان کاشان که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده، ۲۲ رویداد آن در روستاها انجام می‌شود که نشان از اهمیت روستاها در تداوم و استمرار سنت‌ها و بازتولید فرهنگ بومی آن منطقه دارد.

عبدالله زاده از اختصاص بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای مرمت آثار و بافت تاریخی روستاهای شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از مجموع ۳۴۱ اثر ثبت شده شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی تعداد ۷۶ اثر تاریخی در روستا ثبت شده که چند پرونده هم در نوبت ثبت قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم که با ایجاد محورهای گردشگری روستایی به عنوان مقاصد نوظهور گردشگری بتوانیم با توزیع گردشگر در فصول مختلف شاهد رونق گردشگری روستایی باشیم.