کاشان - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری ویژه برنامه«زنگ شهروندی» در قالب جشن در کاشان خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم آموزش‌های شهروندی اظهار داشت: هفته ملی کودک فرصت مغتنمی است تا کودکان ضمن آشنایی با مفاهیم شهروندی، نسبت به اهمیت مسائل و مشکلات حوزه شهروندی آگاه شوند و فرهنگ شهروندی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در حوزه کودک و نوجوان و ضرورت استمرار آموزش شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان ابراز داشت: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان، شهروندان فردا هستند که جامعه را می‌سازند و باید زمینه مشارکت آن‌ها در امور شهری فراهم شود بر این اساس آموزش فرهنگ شهروندی با اجرای برنامه «زنگ شهروندی» به مناسبت هفته کودک در کاشان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه هرگونه فرهنگ‌سازی از دوره کودکی شروع می‌شود، بر برگزاری برنامه‌های شاد برای کودکان به مناسبت هفته ملی کودک تاکید کرد و افزود: این برنامه به منظور آموزش شهروندی و ایجاد یک روز خوب و شاد برای کودکان در کنار خانواده به میزبانی فرهنگ‌سرای معراج واقع در خیابان آیت اله کاشانی، کوی ملک آباد از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۶ مهر ماه برگزار می‌شود.

وی برگزاری برنامه‌های شاد آموزشی با محوریت پسماند و تفکیک زباله، برپایی ایستگاه‌های گریم، بازی، مسابقه، هنرنمایی عروسک‌های نمایشی، رونمایی از انیمیشن پند و قند، ورکشاپ هنری نقاشی با حضور گروه هنری استاد مهدی رعیتی، جمع آوری مواد بازیافتی و شارژ کیف پول را از اقدامات مُثمرثمر این برنامه عنوان کرد.

فرجی جلب مشارکت همگانی برای رفع مشکلات موجود در شهر و همکاری کودکان در ادامه امور شهر را از اهداف این برنامه ذکر کرد که با تلاش کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی و در راستای هم افزایی بیشتر با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان و شرکت پسماند شهرداری‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل انجام می‌شود.