اصفهان-مدیرعامل آبفای استان اصفهان ازافزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت آب شرب ۲شهر و ۱۹ روستای شهرستان خوانسار بابهره برداری ازفاز نخست طرح توسعه‌ای تصفیه خانه آب این شهرستان خبر داد.

‌حسین اکبریان در سفر یک روزه به شهرستان خوانسار و بازدید از تصفیه خانه آب این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح توسعه‌ای تصفیه خانه آب خوانسار در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در بخش سازه‌ای، ایجاد تجهیزات مکانیکال و الکتریکال آغاز شده و این پروژه به منظور افزایش ظرفیت تصفیه آب، در دو مدول که حدود ۲۰۰ لیتر درثانیه بوده است در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با تکمیل طرح جامع آبرسانی به خوانسار جمعیتی بالغ بر ۵۸ هزار نفر از منافع این طرح بهره‌مند شوند، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح، ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب مردم منطقه خوانسار که جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر تخمین زده شده است، افزوده می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان همچنین به اجرای لوله گذاری شبکه فاضلاب شهر خوانسار اشاره و خاطرنشان کرد: طرح توسعه فاضلاب شهر خوانسار به طول ۳۶۵۰ متر از تیر ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز شده که تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با لوله‌هایی در قطر ۲۰۰ میلی متر در حال اجرا است.

شایان ذکر است مدیرعامل آبفای استان با همراهی جمعی از شورای معاونین این شرکت از طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی آب و فاضلاب این شهرستان بازدید کردند.