مشگین‌شهر _ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین شهر گفت: امام حسن عسگری(ع) مظهر ورع و امانتداری و تقوا بود با اینکه عمر کوتاهی داشت.

حجت‌الاسلام صادق صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های مورد انتظار برای شیعیان و مؤمنان دو صفت نفسانی تقوا و ورع است که انسان را در مقابل انجام گناه و دوری از محرمات حفظ و تقویت می‌کند و در کنار آن دو، دو صفت والای امانتداری و راستگویی که اساس نظم و انسجام و آرامش هر جامعه‌ای را می‌توان با تقویت و ترویج این اوصاف در میان افراد جامعه پی‌ریزی نمود سعادت جوامع را تضمین و مشکلات را حل کرد.

وی به ولایت «امام زمان (عج)» اشاره و بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) عمر کوتاهی داشتند اما در همین زمان کوتاه شرایط را برای پذیرش امامی غایب و هدایتگر فراهم کردند این امر به‌صورت ناخواسته از سوی حاکمان عباسی امکان‌پذیر شد زیرا امام یازدهم (ع) تنها از طریق چند نایب می‌توانستند با مردم ارتباط بگیرند و مردم ایشان را به صورت مستقیم نمی‌دیدند.

حجت الاسلام صمدی به وظیفه امروز ما در برابر ظهور اشاره و بیان کرد: اولین و مهم‌ترین مسیر برای فراهم کردن بستر ظهور و ارتباط با «امام زمان (عج)» ارتباط معنوی و عاطفی بین امام و مردم است هرچه این مهم عمیق‌تر شود فرهنگ ظهور بیشتر رشد و توسعه خواهد یافت.

رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر گفت: امام حسن‌عسکری (ع) برای اینکه بتواند امامت امام زمان (عج) را بعد از شهادت خود ثابت کند حضرت ولیعصر (عج) به چند شاهد معرفی کردند تا جانشین ولایت را مشخص کرده باشند؛ بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) نیز یک دوره غیبت صغری شکل گرفت و راهبری و هدایت مردم با نظارت و کنترل ایشان به‌صورت نامحسوس گسترش پیدا کرد.