تبریز - نایب رئیس کمیته مینی فوتبال هیات همگانی آذربایجان شرقی گفت: مسابقات لیگ برتر مینی فوتبال بانوان به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد.

ثمین جدیری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی تبریز از مسابقات لیگ برتر مینی فوتبال بانوان افزود: این مسابقات برای اولین بار در کشور با حضور ۱۳ تیم از بیست و پنجم تا بیست و نهم مهر ۱۴۰۳ در میدان چمن مصنوعی شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.

نایب رئیس کمیته مینی فوتبال هیأت همگانی آذربایجان شرقی عنوان کرد: در بخش بانوان مسابقات متعددی در رده زیر ۱۲ سال، زیر ۱۴ سال، مسابقات جام رمضان، مسابقات دهه فجر، مسابقات جام ایرانیان برگزار شده است.

جدیری با اشاره به تیم داری ۲ باشگاه شهدای مدافع حرم آذربایجان و آلومینیوم حکمتی در رده بزرگسالان در استان یادآور شد: در بخش بانوان نزدیک به ۳۵۰ نفر در سطح استان در رشته مینی فوتبال فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص کمیته مینی فوتبال استان اضافه کرد: ریاست کمیته بر عهده آقای سیروس عباس زاده و ریاست کمیته داوران کمیته مینی فوتبال استان بر عهده آقای اسماعیلی می‌باشد و خوشبختانه سه داور خانم استان به ترتیب الهه خیرگو، مهدیه عباسپور و نفیسه کیوانی دارای درجه کشوری هستند.

نایب رئیس کمیته مینی فوتبال استان در قیاس استقبال بانوان از مینی فوتبال هیأت همگانی با فوتبال و فوتسال هیأت فوتبال اذعان داشت: استقبال بانوان استان در ۲ سال اخیر از مینی فوتبال این کمیته به مراتب بیشتر از هیأت فوتبال بوده است چرا که مینی فوتبال همگانی بوده و دوم اینکه علی رغم تلاش‌های مسئولین هیأت فوتبال استان، کمیته مینی فوتبال هیأت همگانی از کادر اجرایی جوان‌تر، بودجه و امکانات مضاعف‌تری برخوردار می‌باشد.

جدیری در خصوص حضور آقایان در کمیته مینی فوتبال اضافه کرد: نزدیک به ششصد نفر در این کمیته فعالیت دارند و آخرین عنوان کسب شده در بخش آقایان استان مقام سوم مسابقات جام باشگاه‌های جهان توسط تیم سالار خسروشاه به میزبانی دوبی - کشور امارات و در بخش بانوان مقام نخست مسابقات کشوری جام عشایر توسط تیم مرند به میزبانی شهر تهران است.

وی در مورد برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری کمیته مینی فوتبال اظهار داشت: امسال با حضور ۶۰ نفر برای آقایان و بانوان کلاس مربیگری برگزار شد و همچنین برای داوری در سال ۱۴۰۲ با حضور بیست نفر کلاس ارتقا داوری انجام گرفت و با توجه به استقبال جوانان از این کلاس‌ها برای پایان امسال نیز برگزار خواهیم کرد.

جدیری یادآور شد: در گردهمایی مسئولان کمیته‌های مینی فوتبال استان‌های سراسر کشور به میزبانی تهران که خرداد ماه سال جاری برگزار شد از کمیته‌های برتر مینی فوتبال کشور به ترتیب استان آذربایجان شرقی، استان مازندران و استان مرکزی تجلیل و در پایان مراسم قرعه کشی اولین دوره لیگ مینی فوتبال از آقای عباس زاده و بنده نیز با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

نایب رئیس کمیته مینی فوتبال آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۳ به عنوان سفیر و نماینده ورزش‌های دانشجویی کشور ایران در فدراسیون ورزش‌های دانشجویی جهان انتخاب شده است.

گفتنی است، ثمین جدیری متولد ۱۳۷۸ دارای مدرک کارشناس ارشد مدیریت ورزش از دانشگاه تبریز، نزدیک به ۱۰ سال در عرصه فوتسال و ۶ سال سابقه مربیگری فوتسال با مدرک سطح یک آسیا داشته و همچنین از سال ۱۴۰۱ عهده دار عنوان نایب رئیس کمیته مینی فوتبال هیأت همگانی استان آذربایجان شرقی می‌باشد.