سازمان بسیج اساتید طی بیانیه‌ای تاکید کرد که سکوت بی‌سابقه مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی موجب گردید در ادامه جنایات خویش به بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حمله کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی بمباران بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی سازمان بسیج اساتید طی بیانیه‌ای این اقدام وحشیانه را محکوم و تاکید کرد: سکوت بی‌سابقه مجامع بین‌المللی در قبال جنایات توقف ناپذیر باند تروریست و تبهکار رژیم صهیونیستی در منطقه موجب گردید در ادامه جنایات وحشیانه خویش به بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حمله کند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سکوت بی سابقه مجامع بین‌المللی در قبال جنایات توقف ناپذیر باند تروریست و تبهکار رژیم صهیونیستی در منطقه موجب گردید در ادامه جنایات وحشیانه خویش به بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حمله کند و به زعم خود بتواند روند کمک‌های انسان‌دوستانه ملت ایران و سایر ملت‌ها به قربانیان ماشین جنگی ارتش کودک کش صهیون را متوقف نماید؛ بدون هیچ تردیدی سیر صعودی خشونت و توحش سگ هار استکبار در منطقه و زیر پا گذاشتن علنی و رسمی کلیه خطوط قرمز جامعه جهانی، قواعد و قوانین بین‌المللی، حقوق بشر و کنوانسیون‌های حق حیات، بهداشت و صلیب سرخ جهانی در سایه سکوت و انفعال دول غرب، نهادهای حقوقی بویژه شورای امنیت سازمان ملل صورت می‌پذیرد که خود ترویج خشونت علیه بشریت محسوب گردیده و بزودی دامان حامیان، مشوقان و ساکتان آن را خواهد گرفت.

جرم چراغ سبزهای مخفیانه، اغماض منافقانه و سکوت منفعلانه دولت‌های غربی، مدعیان حقوق بشر و متولیان صلح و امنیت جهانی کمتر از جنایات سریالی، توحش روزافزون و درندگی بی‌پایان باند تروریستی صهیونی نبوده و تهدید صلح و امنیت جامعه بشری محسوب می‌گردد.

از این رو، سازمان بسیج اساتید کشور ضمن اینکه ادامه سکوت و بی‌عملی در قبال آن همه تجاوز و اشغالگری، نسل کشی و کودک کشی، توحش و ددمنشی را ترویج خشونت و تهدید حق حیات، بهداشت جهانی و حقوق انسانی دانسته و با هشدار نسبت به این وضعیت اعلام می‌دارد:

۱. دستگاه دیپلماسی کشورمان زنگ‌های خطر برای ابناء بشر را به صدا درآورده و کلیه مجامع بین‌المللی، شورای امنیت و دولت‌های منطقه و جهان نسبت به وظایف خویش آگاه ساخته و عمل به آن را به عنوان مطالبه فوری دنبال و پیگیری نماید.

۲. رسانه‌های جهان، تریبون‌های کتبی و شفاهی جهان اسلام خاصه اصحاب رسانه‌های داخلی در انعکاس ابعاد و پیامدهای عادی سازی کودک کشی و نسل‌کشی به رسالت خویش در قبال صلح و امنیت جهانی هشدارهای لازم را صادر نمایند.

۳. فرهیختگان، دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان عزیز ضمن تجلیل و همراهی بیداری و حضور خیابانی اقشار مختلف مردم جهان بویژه دانشگاه‌های گوناگون در اعلام تنفر عمومی از رژیم کودک کش صهیونیستی، به رسالت خویش در امر تبیین و روشنگری، هدایت افکار عمومی و کمک‌های مالی عمل نموده و در این روزهای غمبار بشری در کنار مردم مظلوم و مقتدر غزه و لبنان قرار گرفته و با روشنگری خویش رسالت تاریخی خود را در نهادینه سازی گفتمان آزادی قدس و نابودی رژیم کودکش صهیونیستی انجام دهند.

در خاتمه خطاب به دشمنان امت اسلام و ملت‌های مظلوم جهان یادآور می‌شود مورد هدف قرار دادن محل استقرار هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سوریه کوچک‌ترین اختلالی در اراده ملت ایران برای کمک به قربانیان جنگ و خشونت ایجاد نکرده بلکه به استمرار، سرعت و افزایش آن کمک نموده و آگاه باشید خون شهدای بزرگ، خون شهید نصرالله و هنیه، حاج قاسم و فرماندهان سپاه اسلام ثمره‌ای کمتر از پیروزی جبهه مقاومت و آزادی فلسطین و قدس شریف نخواهد داشت. ان‌شاءالله تعالی

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ
سازمان بسیج اساتید کشور
۲۱ مهر ۱۴۰۳»