ارومیه- فرماندار خوی از تعریض جاده ترانزیتی خوی به رازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم علی نژاد در آئین دو تقاطع غیرهمسطح محور خوی به رازی، اظهار کرد: با بهره برداری از دو تقاطع غیرهمسطح در جاده خوی به قطور و رازی امکان تردد ایمن کامیون‌های ترانزیتی و حرکت همزمان قطار و کامیون در این محور فراهم شد.

وی با اشاره به روند اجرای طرح تعرض و احداث جاده ترانزیتی خوی به رازی گفت: این طرح در ۴ قطعه اجرا می‌شود که پیشرفت فیزیکی آ ن در قطعات ۱و۴ بیش از ۸۵ رصد است.

فرماندار خوی افزود: در این محور یک تونل ۵۶۰ متری نیز در دست احداث است که ساخت ۸۵ درصد آن به اتمام رسیده است.

علی نژاد ادامه داد: این دو تقاطع با بهره‌گیری از دانش و تجهیزات روز به دست متخصصان ایرانی در مدت ۴ روز اجرا و بهره برداری رسیدند و خللی در حرکت قطار ترانزیتی ایران به اروپا پیش نیامد.

ولی پور مجری طرح در بازدید فرماندار شهرستان خوی نیز از روند اجرای این طرح و عبور قطار از این تقاطع گفت: این دو تقاطع غیرهمسطح در مسیر اجرای طرح تعریض جاده خوی به رازی اجرا شدند که با بهره برداری از آن‌ها امکان تردد ایمن قطار و کامیون‌های ترانزیتی به صورت همزمان در این محور فراهم شد.

وی ارتفاع این تقاطع‌ها را ۵ متر و طول آنها را به صورت دو بانده ۴۳ متر اعلام و تصریح کرد: برای اجرای این دوتقاطع غیر همسطح بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همچنین با حضور فرماندار خوب در بخش قطور عملیات اجرایی تأمین آب آشامیدنی روستای حبش علیا با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.