نخست وزیر مجارستان، رئیس کمیسیون اروپا و رهبر یکی از احزاب پارلمان اروپا را به تلاش برای براندازی دولت مشروع بوداپست متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان می‌گوید که اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون و همچنین مانفرد وِبر، رهبر حزب «مردم اروپا» در پارلمان اروپا قصد سرنگونی دولت بوداپست را دارند.

به گفته اوربان، این تلاش‌ها پس از گفت‌وگوی نمایندگان پارلمان اروپا درباره اولویت‌های ریاست ۶ ماهه مجارستان بر شورای اروپا که از اول جولای آغاز شده، کلید خورده است.

وی گفت: اورسولا فون‌درلاین و مانفرد وبر قصد دارند تا دولت مستقل مجارستان را سرنگون و آن را با دولتی به سبک‌وسیاق بروکسل، جایگزین کنند.

نخست وزیر مجارستان می‌گوید که می‌خواهند تا او را با کلارا دوبرِف، از اعضای حزب اپوزیسیون «ائتلاف دموکراتیک» یا پیتر ماگیار، رهبر دیگر حزب اپوزیسیون مجارستان یعنی «تیزا» جایگزین کنند.

به باور اوربان، هر دو گزینه مدنظر آماده‌اند تا برای مداخله در جنگ اوکراین، اعطای مجوز دسترسی نامحدود به بوداپست برای مهاجران غیرقانونی، حمایت از سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا و مشارکت در جنگ‌های اقتصادی و تجاری، خواسته‌های بروکسل را برآورده کنند.