سمنان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری سمنان از اجرای طرح قاضی در مدرسه با همکاری دستگاه قضایی و آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، زین‌العابدین حسام صبح شنبه در جلسه هم اندیشی با موضوع اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، به میزبانی سالن همایش شهید عین علیان بیان کرد: طرح پیشگیرانه «قاضی در مدرسه» تلاش تلاش می‌کند تا پیشگیری از وقوع جرم را با ارتباط بین دانش آموزان دنبال کند.

وی با بیان اینکه در این طرح ارتباط بین مدارس و قضات دادگستری تقویت می‌شود، افزود: ارتقای دانش دانش آموزان با بهره‌مندی از تجارب قضائی و مصون سازی از آسیب‌های اجتماعی در این طرح هدف‌گذاری شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با بیان اینکه مدارس پرجمعیت و حواشی شهر به واسطه آسیب‌های اجتماعی در وهله اول مد نظر این طرح قرار دارد، بیان کرد: در مرحله دوم طرح قاضی در مدرسه می‌کوشد تا با خانواده دانش آموزان ارتباط بگیرد.

حسام با بیان اینکه این طرح می‌کوشد تا برای والدین دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس نیز برنامه داشته باشد، گفت: هدف ما کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی افزود: این طرح با بهره‌گیری از تجارب قضات و کارشناسان تلاش دارد تا زمینه‌های بارزترین آسیب‌های اجتماعی را ابتدا شناسایی و در راستای کنترل و کاهش آن با همکاری مدارس و والدین دانش آموزان اقدام کند.