سرعین- نماینده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: اخذ پروانه تخصصی برای بنگاه‌های مشاور املاک در شهرستان سرعین ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد مینویی صبح شنبه در کارگاه آموزش تخصصی مشاوران املاک در سرعین اظهار کرد: این کارگاه با هدف ارتقا دانش حقوقی و تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک و ضرورت اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک در شهرستان سرعین برگزار شد.

وی این کارگاه آموزشی را بسیار مفید عنوان کرد و افزود: در این کارگاه برای مشاورین املاک گواهینامه معتبر ارائه شد و تداوم اینگونه کارگاه‌های آموزشی باید به صورت مستمر ادامه یابد تا متصدیان مشاورین املاک از دانش حقوقی در انجام وظایفشان آشنایی کافی داشته باشند.

نماینده معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک و اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک این شهرستان یکی از ضروریات مهم است.

مینویی گفت: صاحبان بنگاه‌های مشاور املاک باید به این حرفه به شکل یک فعالیت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی نگاه کنند و پس از طی دوره‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی نسبت به اخذ پروانه تخصصی املاک اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمده تخلفات انجام شده در بنگاه‌ها عبارتند از اخذ کمیسیون اضافه، عدم ارائه کد رهگیری یا مبایعه‌نامه، عدم عودت وجوه دریافتی، ثبت قرارداد مشکل‌دار، درج آگهی، اجاره و معامله اشخاص غیر، تبانی و تحریک موجران که لازم است رعایت شود.

نماینده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین تاکید کرد: به اخطاریه‌های ارائه شده از طرف اتحادیه توجه ویژه داشته و هر چه سریع‌تر موارد اخطاریه را با هماهنگی اتحادیه حل کنند تا دچار مشکلاتی از قبیل پلمپ نشوند.