کرج- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: یک محکوم به قصاص نفس در کرج یک روز قبل از موعد اجرای حکم با گذشت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی از آزادی یک محکوم به قصاص نفس در کرج گفت: با تلاش‌های انجام شده در شعبه ششم اجرای احکام کیفری کرج، در یک پرونده قصاص نفس و در شرایطی که یک روز به اجرای حکم باقی مانده بود، اولیای دم از حق خویش گذشتند و نسبت به محکوم اعلام گذشت کردند.

وی با اشاره به اینکه این پرونده مربوط به وقوع قتل در سال ۱۳۹۵ است، افزود: محکوم پس از فرایند دادرسی و صدور رأی قصاص نفس، از زمان بازداشت حدود هشت سال در زندان بود و در شرایطی که رأی در دیوان عالی تأیید شد و مقدمات اجرای حکم برای روز بعد انجام می‌شد با تلاش قاضی شعبه ششم اجرای احکام کیفری کرج و سایر همکاران و خیرین، این پرونده منجر به سازش شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه تلاش همکارانم در دادسرا و شورای حل اختلاف مستقر در زندان بر سازش در پرونده‌های مختلف است، تصریح کرد: این تلاش‌ها بدون گذشت شکات در پرونده‌های کیفری و اولیای دم در پرونده‌های قصاص نفس و همچنین تلاش و همراهی خیرین به نتیجه نمی‌رسد.