چالوس- انتشار تصاویری از چاقوکشی در دیدار دو تیم فوتبال در مازندران حاشیه های را ایجاد کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: درر دیدار تیم‌های چالوس و ساری در زمین تیم چالوس، یکی از همراهان تیم ساری که البته مسئولیتی در این تیم ندارد، پس از شکست این تیم با چاقو به برخی عوامل تیم میزبان حمله ور شد.

در تصویر منتشر شده مردی را مشاهده می‌شود که در حال حمله ور شدن به خانمی است و قصد دارد با چاقو به آنها حمله کند. اما واقعاً ماجرای این داستان چه بود و درگیری از کجا شروع شد!؟

روح الله اسماعیلی مدیر و سرمربی تیم پیروزی شمال ساری در خصوص حواشی ایجاد شده در دفاع حقوقی از تیم خود به خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مربیان تیم ما که محروم بود این بازی روی سکوی تماشاگران نشسته بود و از روی سکو تیم را هدایت و مربیگری می‌کرد.

وی ادامه داد: اما این موضوع گویا باب میل چالوسی‌ها نبود و آنها که خانوادگی روی سکوها نشسته بودند با دستور یک شخص که گویا لیدر تماشاگران بود، شروع به فحاشی و گیر دادن به مربی تیم ما کردند و این داستان تا پایان بازی ادامه داشت اما مربی ما هیچ واکنشی نسبت به فحاشی‌ها و بی احترامی‌ها نداشت.

اسماعیلی افزود: در جمع هواداران، چند تن از خانواده‌های بازیکنان ما نیز حضور داشتند و الفاظ رکیک و فحش‌های ناموسی سبب شد تا تنش بیشتر شود. ما مربی را از جمع هواداران خارج کردیم و به جای دیگری بردیم. ما در انتها بازی را باختیم و داخل زمین هیچ اتفاقی نیفتاد و دو تیم و اعضای کادر فنی با هم به خیر و خوشی دست و روبوسی کردند و هیچ مشکلی نداشتیم.

مدیر تیم پیروزی شمال ساری گفت: اما وقتی ما قصد داشتیم ورزشگاه را ترک کنیم در نزدیکی خروجی ورزشگاه هواداران تیم چالوسی به ما و خانواده بازیکنان ما باز هم فحاشی کردند.

اسماعیلی افزود: گزارش بازی در هیأت فوتبال مازندران موجود است که داخل مستطیل سبز هیچ اتفاقی نیفتاده بود. سال گذشته هم درست همین اتفاق برای تیم ما افتاده بود و کسی پیگیر نشد. وقتی موضوعات این چنینی پیگیر نمی‌شوید همین می‌شود که این اتفاق بارها تکرار خواهد شد. سال گذشته در بازی تیم ما و گلوگاه ما آنها را بردیم و آنها در زمین ما، بازیکنان و عوامل تیم را کتک زدند و رفتند و کسی هیچ حرفی نزد!

مدیر تیم پیروزی شمال، با بیان اینکه خودمان هم از دیدن چنین صحنه‌هایی دلخور و ناراحت هستیم، گفت: امیدواریم دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.

همچنین اسماعیل بابایی مدیررسانه‌ای باشگاه نیکاپارس چالوس در رابطه با چاقوکشی در دیدار بازی این تیم گفت: در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر جوانان مازندران میزبان تیم پیروزی شمال ساری بودیم و دو تیم برای صدرنشینی می‌جنگیدند که همین موضوع باعث بالا رفتن حساسیت بازی شد تا تیم برنده گام بلندی برای قهرمانی بردارد.

هیچ تنشی بین دو تیم صورت نگرفت

بابایی دوست ادامه داد: همانطور در تمام ویدئوهایی که پخش شده مشاهده کردید فردی اقدام به چاقوکشی کرد و او همراه مالک تیم پیروزی شمال آمده بود و در کنار ایشان به تماشای بازی پرداخت. هیچ گونه تنشی بین دو تیم صورت نگرفت اما تنش اصلی را آن شخص ایجاد کرد و از ابتدای بازی با تهدید ناظر بازی و فحاشی خواستار حضور مالک در کنار زمین و روی نیمکت بود که این امر صورت نگرفت.

وی افزود: پس از برتری تیم جوانان، آنها را به یک گوشه بردیم و پیروزی و صدرنشینی خود را جشن گرفتیم. هنگام خروج از زمین او که همراه مالک پیروزی شمال بود اقدام به فحاشی کرد که منجر به درگیری بین خانواده‌ها و هواداران شدند. این شخص که در حالت طبیعی خود به سر نمی‌برد به یکباره اقدام به چاقوکشی کرد و این کار هیچ گونه قابل توجیه نیست و خارج از روح جوانمردانه و پاک ورزش است. اتفاق جالب اینجاست که دائماً تهدید می‌کردند در بازی برگشت جواب‌تان را خواهیم داد و شما جان سالم از بازی برگشت در نخواهید برد! وقتی که خواستند از ورزشگاه خارج شوند شیشه‌های رختکن را نیز شکستند!

مدیر روابط عمومی باشگاه نیکاپارس گفت: فوتبال مازندران که همیشه زبانزد عام و خاص بوده و استعدادهای درخشانی در این سال‌ها شکوفا شدند نتیجه این است که با برنامه و پایبند به اصول پیش رفته‌ایم. ما در این سال‌ها که در فوتبال پایه مازندران در حال تیمداری هستیم کوچک‌ترین تنشی را ندیده بودیم و همیشه بازی‌ها در کمال آرامش برگزار می‌شد. اما حضور چنین افرادی در ورزشگاه‌ها باعث خدشه‌دار شدن اعتبار و امنیت فوتبال مازندران و کشور می‌شود و انتظار می‌رود همانند گذشته چنین رفتارهایی را محکوم کنند.

وی در پایان افزود: این اتفاق شوک آور آن‌هم در ورزشگاه شهدای چالوس و در رده سنی جوانان زیبنده فوتبال ما نیست. از مسئولین انتظار داریم در اولین فرصت پیگیری لازم را صورت دهند تا با فرد خاطی برخورد شود و بازی برگشت را در یک زمین بی‌طرف برگزار کنند تا از هرگونه تنش جلوگیری شود.

تیم‌های مختلفی از مازندران در لیگ‌های مختلف کشور حضور دارند و همواره مردم استان به اخلاق شهره هستند و لازم است دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با انگشت شمار افراد مخل نظم و امنیت برخورد قاطع داشته باشد.