رژیم صهیونیستی بر اساس طرح جدید خود با عنوان «طرح ژنرال‌ها» برای هفتمین روز پیاپی به تشدید نسل کشی و ایجاد زمین سوخته در شمال سرزمین‌های اشغالی اقدام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شمال غزه برای هفتمین روز پیاپی شاهد دور جدید و وحشیانه‌ای از تجاوز رژیم صهیونیستی برای تخریب زیرساخت‌ها و مسیرهای مواصلاتی بوده که این اقدام علاوه بر تخریب منازل شهروندان باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از غیرنظامیان شده است.

صهیونیست‌ها همزمان با این اتفاق محاصره شمال غزه را نیز تشدید کرده و آن را از سایر مناطق غزه جدا کرده‌اند. در همین رابطه از بامداد دیشب صدای انفجارهای مهیبی از شمال غزه به گوش رسیده و رژیم صهیونیستی چندین منزل مسکونی در مناطق الصفطاوی و النوام و شمال غرب جبالیا را با خاک یکسان کرده است.

در حالی که رژیم صهیونیستی به ساکنان منطقه جبالیا هشدار داده که باید این مناطق را ترک کنند، اما تعداد زیادی از آنها در شهرهای خود باقی مانده‌اند و از دیشب در معرض شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند که تعدادی از آنها در این حملات به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

در حالی که دسترسی برای اطلاع از اخبار دقیق قربانیان این حملات ممکن نیست، اما منابع رسانه‌ای تعداد شهدای حملات دیشب به جبالیا را ۲۲ نفر اعلام و تاکید کردند که بیش از ۹۰ نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند و تعداد زیادی نیز مفقود هستند.

ساکنان شمال غزه در سایه توقف فعالیت آمبولانس‌ها در نتیجه فقدان سوخت مجبور هستند مجروحان را با چارپایان و گاری به مراکز درمانی منتقل کنند. فارس عفانة مدیر امداد و اورژانس شمال غزه می‌گوید که تیم‌های امدادرسانی نمی‌توانند به مناطقی که هدف حملات موشکی قرار گرفته بروند، چرا که ارتش اسرائیل مانع از این اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد که ده‌ها نفر از شهدا و مجروحان زیر آوارها هستند و هیچکس نمی‌تواند به آنها کمک کند. پیش از این نیز دفاع مدنی غزه هشدار داده بود که تخلیه بیمارستان‌های شمال این منطقه باعث فروپاشی کامل سیستم بهداشتی و افزایش مشکلات مردم این منطقه خواهد شد.

اوضاع انسانی در اردوگاه جبالیا بیش از پیش وخیم‌تر شده و صهیونیست‌ها اجازه ورود غذا و دارو و آب برای شهروندان را نمی‌دهند و ورود کادر درمان و انتقال مجروحان نیز با مشکلات و خطرات بی‌شماری مواجه است.

رژیم صهیونیستی از روز ۶ اکتبر عملیات وحشیانه موسوم به طرح ژنرال‌ها را در جبالیا آغاز کرده است. این عملیات، سومین عملیات زمینی صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا از روز هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون است. از یک سال پیش تاکنون بیش از ۴۲۱۲۶ فلسطینی در غزه به شهادت رسیده و بیش از ۹۸۱۱۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند که بیشتر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.