بندرعباس- فرماندار بندرعباس ضمن تأکید بر لزوم به کار گیری هنر در راستای تبیین فرهنگ مقاومت گفت: باید از ظرفیت هنر برای نهادینه سازی فرهنگ مقاومت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب بهادری ضمن عرض تسلیت شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هنرمند بخش فین شهید یعقوب دبیری نژاد و شهید مسعود ترابی زاده بیان کرد: هنر در راستای تبیین مقاومت و رساندن صدای مردم مظلوم غزه و فلسطین از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از تمام ظرفیت هنر به بهترین شکل بهره ببریم و از این ابزار و ظرفیت برای نهادینه سازی فرهنگ مقاومت استفاده شود.

وی با اشاره به تأکید دولت و استاندار هرمزگان بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، افزود: بیش از ۱۳۰۰ پروژه نیمه تمام در استان به اتمام رسیده است و پروژه مجتمع فرهنگی هنری فین که عمر آن به بیش از دو دهه می‌رسد، از جمله این پروژه‌ها بود.

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه بخش فین هنرمندان زیادی را در دل خود جای داده است، گفت: این پروژه قرار بود در هفته دولت افتتاح شود اما با تصمیم و مشورت دوستان و بزرگان بخش افتتاح این مجموعه با روز حافظ همراه شد.

مقام عالی دولت در شهرستان بندرعباس با بیان اینکه مجتمع فرهنگی فین پس از ۱۶ سال انتظار به بهره برداری رسیده است گفت: این مجتمع می‌تواند بستری برای شکوفایی استعدادهای هنری شاخص چون استاد ترابی، سایبانی، کارگران و سالاری در شهر و بخش فین باشد

وی در پایان با اشاره بر اینکه اهالی کل بخش فین از این ظرفیت فرهنگی بهره مند خواهند شد، افزود: امیدواریم مردم فین از این مجتمع نهایت استفاده را ببرند و از مجموعه شورا و شهرداری فین بابت مشارکت در تکمیل فرهنگسرا قدردانی کرد.