کرمان_ رئیس کل دادگستری استان کرمان از ارتقای تجهیزات و امکانات دادگستری شهرهای جنوبی استان کرمان خبرداد و گفت:طرح پایش زندانیان استان کرمان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح شنبه در نشست شورای معاونین دادگستری استان کرمان، گفت: تقویت نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات حوزه‌های قضائی جنوب استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا مشکلات و مسائل حوزه‌های قضائی جنوب استان و سازمان‌های تابعه دادگستری حل شود افزود: علی رغم کمبود تجهیزات و نیروی انسانی، امورات قضائی و حقوقی مردم در جنوب استان کرمان به خوبی پیش می‌رود.

حمیدی، با بیان اینکه دادگاه‌های صلح نوپا هستند و هم اکنون در مرحله اجرا با مشکلاتی مواجه اند، افزود: مسائل و چالش‌های دادگاه‌های صلح؛ بخشی در شهرستان و بخش دیگری از طریق مرکز استان پیگیری می‌شود، همچنین لازم است از ظرفیت شوراها نیز در این رابطه استفاده شود.

وی افزود: در بازدید و سرکشی از زندان‌های جنوب استان کرمان، نظارت بر صدور قرارهای تأمین مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: طرح پایش زندانیان مجدداً در دستور کار قرار گرفته است و برای اجرا نیاز به همکاری بیشتر رؤسای دادگستری و دادستان‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه بایستی جنوب استان کرمان از نظر کادر اداری و قضائی تقویت شود، گفت: چند شهرستان در اولویت تأمین نیرو قرار دارند و در ماه‌های آتی حداقل ۱۰ نیروی قضائی به حوزه‌های قضائی جنوب استان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که شاهد عدم وحدت رویه در آرا قضائی هستیم، گفت: در تصمیم گیری های قضائی باید وحدت رویه وجود داشته باشد؛ چراکه این موضوع زندان‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

وی افزود: استقرار قاضی ناظر در جنوب استان کرمان از ضروریات است.