خرم‌آباد - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه ۲.۵ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جعفری صبح امروز شنبه در جلسه شورای معاونین دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به ۱۸ مهر ماه، سالروز تأسیس این دانشگاه، اظهار داشت: این دانشگاه از رویش‌های انقلاب اسلامی است و نقش مهمی در چرخه علمی و اجرایی کشور داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه از سه هزار و هشت نفر در تیرماه ۱۴۰۱ به هشت هزار و ۳۱ نفر رسیده است، گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه در این مدت دو و نیم برابر شده است.

دانشگاه هزار و ۳۰۰ مدرس دارد

جعفری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه هزار و ۳۰۰ مدرس دارد افزود: طی دو فراخوان جذب مدرس در دانشگاه داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بیان کرد: در ۱۴۰۳ نیز یک فراخوان برای ۴۵۰ متقاضی مدرسی دانشگاه را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بومی گزینی و استفاده از مدرسان خبره در جذب مدرس را مدنظر قرار داده‌ایم، افزود: در دو سال اخیر ۳۴ مدرس خبره را در دانشگاه جذب کرده‌ایم.

برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های شغلی متناسب با آمایش سرزمین

جعفری در ادامه سخنان خود با تاکید بر ارائه آموزش‌های کاربردی در دانشگاه‌ها، گفت: بهره مندی از تخصص نخبگان علمی، استفاده از تجربه خبرگان شغلی و پیوند دنیای آموزش با کار در این راستا همواره مورد نظر دانشگاه علمی کاربردی بوده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر اقدامات زیادی در دستور کار این دانشگاه بوده و دانشگاه مهارت آفرین رویکرد این دانشگاه در لرستان بوده است، گفت: این اقدامات در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به پرورش ذهنیت کارآفرینی در بین دانشجویان توسط این دانشگاه، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های شغلی متناسب با آمایش سرزمین، تنظیم سند آمایش به عنوان مبنای پذیرش دانشجو، افرایش کد رشته محل‌های مورد نیاز بازار کار استان، تدوین و تصویب رشته محل‌های جدید، تدوین ۱۲۵ برنامه درسی جدید و اجرای برنامه تنظیم اشتغال از جمله این اقدامات بوده است.

۷۳ درصد از جامعه دانشگاهی علمی کاربردی مشغول به کار هستند

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۷۳ درصد از جامعه دانشگاهی علمی کاربردی مشغول به کار هستند، گفت: ارتباط گیری با مبادی بازار کار، ظرفیت سنجی و برنامه تنظیم اشتغال در این راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دو مرکز جامع علمی کاربردی را در استان با ۱۰۰ درصد بر تضمین اشتغال راه اندازی کرده‌ایم، ادامه داد: مرکز هلال احمر نیز با ۷۰ درصد تضمین اشتغال مشغول به فعالیت است.

وی تاکید کرد: ۷۰۵ نفر ظرفیت سنجی در راستای توسعه اشتغال در دانشگاه پیش بینی کرده‌ایم.