کمیته تحقیقات روسیه علیه بنیانگذار یک ارتش خصوصی آمریکایی به اتهام ارتکاب حمله تروریستی در منطقه کورسک، اعلام جرم کرد و پرونده کیفری گشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بازرسان کمیته تحقیقات روسیه علیه «دریک بِیلز» بنیانگذار ارتش خصوصی آمریکایی موسوم به «گروه رصد پیشتاز» به اتهام حمله تروریستی در منطقه کورسک و فعالیت‌های مزدوری و قتل، پرونده کیفری باز کرد.

در بیانیه کمیته تحقیقات روسیه آمده است: دریک بیلز که شهروند آمریکاست، به طور غیابی به ارتکاب حمله تروریستی، مزدوری، قتل و اقدام به قتل دو یا چند نفر و همچنین نفرات شاغل در مناصب رسمی از طریق یک گروه سازمان‌یافته به شکلی کاملا خطرناک و تحت تاثیر نفرت سیاسی و ایدئولوژیک و همچنین عبور غیرقانونی از مرز، به خطر انداختن جان یک مامور قانون، توسل به خشونت در قبال یک نماینده قانون و ارتکاب به چند فقره جرم دیگر، متهم است.

به گفته بازرسان، بیلز به عنوان یکی از مزدوران ارتش خصوصی فوق الذکر، شخصا در جنگ اوکراین شرکت کرد و در ماه آگوست به طور غیرقانونی از مرز روسیه گذشت و با هدف ارعاب ساکنان محلی، به منطقه کورسک روسیه حمله کرد و علاوه بر وارد کردن خسارت مالی، فعالیت‌های مقامات اجرایی مختل و با هدف قتل و سوءقصد علیه غیرنظامیان، جرایمی را مرتکب شد.

«گروه رصد پیشتاز» ۱۶ آگوست ۲۰۲۴ در شبکه‌های اجتماعی تحت اسم مستعار «gearlab.official»، تصویری را از اعضای این گروه که در تجاوز اوکراین به منطقه کورسک شرکت داشتند، با ضمیمه‌ «پسران کورسک» منتشر کرد.