همدان ـ سومین جشنواره آلو در روستای هدف گردشگری «حیدره قاضی‌خانی» شهرستان بهار همدان با استقبال پرشور گردشگران و مردم منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکسار اظهار کرد: سومین جشنواره آلو، گردو و غذاهای محلی روستای حیدره قاضی‌خانی از روستاهای شهرستان بهار جمعه ۲۰ مهرماه با همکاری فرمانداری، بخشداری، جهادکشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی شهرستان، دهیاری و شورای اسلامی و اهالی این روستا برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: این رویداد گردشگری، با هدف آشنایی گردشگران و مردم با آداب رسوم روستای حیدره قاضی‌خان و نیز ارتباط مستقیم و بدون واسطه مصرف‌کننده با تولیدکننده و آشنایی با محصولات و تولیدات و نیز صنایع‌دستی روستا و با استقبال پرشکوه مردم برگزار شد.

وی تصریح کرد: جمعه ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸ این روستا با یک رویداد شاد گردشگری همراه با اجرا هلپرکی گروه کردهای روستا وعرضه محصولات بومی میزبان گردشگران بود که با توجه به حضور گسترده مردم از ساعات ابتدایی مسیر این روستا بدلیل ترافیک شدید بسته شد.

گفتنی است، روستای پلکانی «حیدره قاضی‌خانی» در فاصله ۳۰ کیلومتری جاده اصلی همدان به کرمانشاه و در دامنه کوه «دائم برف» واقع شده است و از زیباترین روستاهای پلکانی غرب کشور محسوب می‌شود. مذهب مردم روستا شیعه و به زبان کردی صحبت می‌کنند. محصول عمده روستا آلو و گردو است و هر سال در آغاز فصل پاییز کار برداشت آلو توسط اهالی شروع می‌شود. امسال هم به همت اهالی روستا برای جذب گردشگر بیشتر سومین جشنواره ملی آلو در این روستا برگزار شد.