گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاه به اینکه طوفان الاقصی باعث وحدت جهان اسلام شد، گفت: دشمن سعی داشت با تفرقه افکنی در بین شیعه و سنی آن ها را دشمن یکدیگر جلوه دهد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: اکنون مدت یک سال است که از عملیات طوفان الاقصی توسط جبهه مقاومت و حماس می‌گذرد و در این مدت گروه‌های مختلف جنایت‌های اسرائیل را پاسخ دادند که یکی از آنها جمهوری اسلامی ایران است که در دو نوبت به صورت رسمی موجی از عملیات موشک‌های بالستیک را علیه اشغالگران صهیونیست به راه انداخت.

به همین منظور خبرگزاری مهر نشستی با عنوان بررسی دستاوردهای یک ساله عملیات طوفان الاقصی برگزار کرد.

تمدن نوین اسلامی جز با وحدت محقق نمی‌شود

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طوفان الاقصی باعث وحدت جهان اسلام شد، اظهار کرد: دشمن سعی داشت با تفرقه افکنی در بین شیعه و سنی آنها را دشمن یکدیگر جلوه دهد تا به اهداف خود دسترسی پیدا کند.

وی افزود: بعد از آغاز طوفان و الاقصی وحدت، اتحاد، برادری، اخوت و فداکاری مسلمان‌های جهان اسلام خصوصاً ملت‌های اسلامی چند برابر شد. اکنون کشورها و ملت‌های اهل سنت جهان اسلام اذعان دارند که مهمترین حامیان مردم اهل سنت فلسطین، ایران، حزب‌الله شیعه، یمن شیعه، حشد شعبی شیعه و سوریه هستند و این یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات مهم در اثبات برادری واقعی شیعه و سنی و ادعای انقلاب اسلامی ایران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه جبهه غرب سعی داشت نشان دهد اینها تنها یک تاکتیک و شعار است، گفت: در این یک سال اخیر مشاهده کردیم یمن شیعه که تازه از جنگ با عرستان خلاص شده بود چگونه از جان و مال خود گذشت و از فلسطین و غزه اهل سنت دفاع کرد.

کشورهایی که با پول می‌خواستند رأی و نظر ملت‌های مسلمان را به نفع جبهه غرب و استکبار تمام کنند کاملاً بی‌آبرو شدند و با سکوت خیانت بار خود نشان دادند که آنها حتی به فکر همکیشان و هم مذهب‌های خود هم نیستند.

وی یادآور شد: بعد از طوفان الاقصی حزب الله لبنان یکی از مهم‌ترین حامی نظامی امنیتی، پشتیبانی غزه و فلسطین بود و دیدیم چه هزینه‌هایی سر این راه تقدیم کرد اما ذره‌ای عقب‌نشینی نکردو مأیوس نشد، این چیزی جز اخوت، وحدت و صداقت در ادعای برادری نیست.

گرزین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود جز با وحدت عملی و واقعی بین شیعه و سنی، اظهار کرد: اگر چه ما ثابت کردیم که در این ادعا صادق هستیم اما کشورهایی که با پول می‌خواستند رأی و نظر ملت‌های مسلمان را به نفع جبهه غرب و استکبار تمام کنند کاملاً بی‌آبرو شدند و با سکوت خیانت بار خود نشان دادند که آنها حتی به فکر همکیشان و هم مذهب‌های خود هم نیستند.

وی ادامه داد: بعد از ترور اسماعیل حنیه دشمن سعی داشت بین کشورهای شیعه و سنی اختلاف اندازد و قدرت امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد و با این ترور برای اختلاف انداختن بین شیعه و سنی استفاده کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه اسماعیل حنیه بزرگترین رهبر اهل سنت جبهه مقاومت بود که در تهران ایشان را به شهادت رساندند، گفت: با درایت، اخلاص و شجاعت مردم ما به ویژه رهبر انقلاب این موضوع به یکی از بزرگترین نقاط قوت تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تشییع پاک شهید اسماعیل حنیه شاهد جمعیت میلیونی از شیعیان بودیم که تمام نقشه‌های دشمنان را در القای اختلاف بین شیعه و سنی خنثی کرد.

اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از پرچمداران اصلی تفکر مقاومت است

گرزین با بیان اینکه دشمن هزینه‌های زیادی پرداخت کرد و حتی نیرو تربیت کرد تا بین شیعه و سنی اختلاف اندازد که اینها نتوانند کار تمدنی انجام دهند. طوفان الاقصی کاری کرد که این اخوت، وحدت و اتحاد روز به روز قوی‌تر، عمیق‌تر و عملی‌تر شد.

طوفان الاقصی نشان داد که سازش با جبهه غرب و با این دشمنان بشریت نه تنها هزینه‌های کشورها رو کاهش نمی‌دهد بلکه هزینه‌های کشورها رو به شدت افزایش می‌دهد

وی با اشاره به اینکه ما تا کنون یکی از پرچمداران اصلی تفکر مقاومت بودیم و هستیم، ادامه داد: برخی‌ها سعی داشتند در بین افکار عمومی خصوصاً در داخل جبهه مقاومت شبهه وارد کنند چرا آنقدر دم از مبارزه و مقاومت می‌زنید چرا اینقدر هزینه برای کشورها و برای مردم تولید می‌کنید باید سازش کرد و اجازه دهید مردم راحت زندگی کنند اما طوفان الاقصی نشان داد که سازش با جبهه غرب و با این دشمنان بشریت نه تنها هزینه‌های کشورها رو کاهش نمی‌دهد بلکه هزینه‌های کشورها رو به شدت افزایش می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: آن‌هایی که دم از سازش می‌زنند باید توجه داشته باشند در همین کشور ۵۷ سال دو پدر و پسر بهترین خوش خدمتی‌ها و نوکری ها را نسبت به دنیای غرب داشتند خاک ما را مجانی هم در اختیار بحرین و هم آرارات گذاشتند و به دستور دشمنان افراد و نخبگان ما را ترور کردند و در حال محو کردن تاریخ ما بودند اما در آخر دنیای غرب به پدر اجازه نداد حتی در خاک خود جان دهد و به جزیره موریس فرستاده شد.

وی یادآور شد: طبق گفته‌های فرح زمانی که محمدرضا مریض شد آنها حتی اجازه ندادند که محمدرضا در یکی از بیمارستان‌های آمریکا بستری شود و آن را در تیمارستان بستری کردند.

گرزین اظهار کرد: اگر بخواهیم ۴۵ سال انقلاب اسلامی را با ۵۷ سال گذشته مقایسه کنیم سرعت رشد علمی، صنعتی، تکنولوژی، اقتصادی، امنیتی، نظامی، جمعیتی و فرهنگی بسیار چشم گیر بود به طوری که به جرأت می‌توان گفت که جز معدود کشورها و قدرت‌های دنیا هستیم.

وی افزود: به اذعان خود غربی‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران حرف‌های نوع فکری، فرهنگی، اخلاقی و تمدنی دارد و آنها هیچ صفحه روشنی برای آینده دنیا ندارند که ترسیم کنند اما جمهوری اسلامی ایران تمدن نوین اسلامی را مطرح کرده و معتقد است ما هنوز در آغاز رسیدن به آن هستیم و اینها خیال و خواب نیست.

وی یادآور شد: اگر کشوری و ملتی اهل مقاومت باشد منفعت بیشتری نصیب مردم می‌شود اما اگر اهل سازش باشد جز خفت و خاری چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

طوفان الاقصی ثابت کرد که تفکر مقاومت تضمین کننده رشد همه جانبه یک کشور است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امروز برخی از رسانه‌ها به دروغ کره جنوبی رو محصول آمریکا نشان می‌دهند در حالی که ضرباتی که کره جنوبی خورده از دست آمریکا بوده اما پیشرفتش به وسیله خود مردم این کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مصر همزمان با نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال پیدا کرد اما جایگاه این کشور که کاملاً اعتماد کرده و اهل سازش بود در دنیا کجاست و جایگاه جمهوری اسلامی ایران کجاست. بنابراین طوفان الاقصی باری دیگر نشان داد و ثابت کرد که تفکر مقاومت تضمین کننده پیشرفت، رشد همه جانبه یک کشور است.

حزب الله لبنان شجره طیبه است

در ادامه حمیدرضا بهمنی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند حزب الله لبنان شجره طیبه است.

وی افزود: امروز ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های مسلمان دل در گرو انقلاب اسلامی و محور مقاومت دارند اینگونه در امنیت و آرامش‌اند که در رأس این آرامش مقام معظم رهبری هستند.

فعال سیاسی با اشاره به اینکه در روز جمعه نصر رهبر معظم انقلاب از آرامش مثال زدنی برخوردار بودند، گفت: یکی از ویژگی‌های که برای شجره طیبه قرآن می‌فرمایید ریشه‌های این درخت استوار و در زمین فرو رفته است و به تعبیری حوادث گردبادها طوفان‌ها نمی‌تواند لطمه‌ای به این درخت استوار وارد کند و طبق آیات این شجره طیبه‌ای که ریشه‌های آن در اعماق زمین فرو رفته به آسمان‌ها اوج کشیده است و اگر شاخه‌ای از شاخه‌های اوج کشیده به سمت آسمان هم قطع شود این درخت لطمه‌ای نخواهد دید و به ریشه‌های آن آسیبی وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قطع بعضی از شاخه‌ها سبب رشد بیشتر این درخت می‌شود، افزود: شهادت افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی یا اسماعیل حنیه یا شهید سید حسن نصرالله ممکنه به ظاهر لطمه‌ای به جبهه مقاومت و جریان انقلاب اسلامی وارد کرده باشد اما ثمری این کار میوه‌هایی است که در آینده در دسترس همگان خواهد بود.

بهمنی نژاد با اشاره به اینکه به اذن خدای متعال ثمره این درخت طیبه شجره همیشه در دسترس است، اظهار کرد: بعد از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی این مشخص شد که عنوان شهید سلیمانی به مراتب برای دشمن خطرناک‌تر از خود سردار سلیمانی بود امروز درباره اسماعیل حنیه و سید حسن نصرالله هم همین اتفاق افتاد.

فعال سیاسی گفت: زمانی دشمن در برابر موشکی که به بیرون از شهرها و به مناطق نظامی و پایگاه‌های آن اصابت می‌کند آنقدر هراسان است و مردم آن ساعت‌ها در پناهگاه‌ها به سر می‌برند این نشان از قدرت و عظمت این شجره طیبه است.

رژیم صهیونیستی در رودررویی با رزمندگان حماس و حزب الله ناتوان است

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر نشان داد که اصلی‌ترین پشتوانه‌اش بمباران بی‌جهت مردم بی‌پناه فلسطین و امروز مردم جنوب لبنان است و در رودررویی و رویارویی با رزمندگان حماس و حزب الله ناتوان است و این تجربه‌ای است که ما در جنگ ۳۳ روزه آن را تجربه کردیم.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که تا به حال در طول تاریخ مبارزات ملت فلسطین در این ۷۶ سال نداشتیم بحث بیداری افکار عمومی جامعه جهانی بر علیه اقدامات رژیم صهیونیستی و حامیان غربیان آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسویی‌ها و سایر کشورها است.

فعال سیاسی با اشاره به اینکه امروز مسئله فلسطین نه تنها به مسئله اول جهان اسلام بلکه کل جامعه بشری تبدیل شده است، گفت: از دستاوردهای بزرگ این حماسه و عملیات اثبات توانمندی جبهه مقاومت در مقابل ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به تاریخ مبارزات کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، افزود: در سال ۱۹۶۷ میلادی چهار کشور چون مصر، اردن، سوریه و عراق با ارتش‌های کلاسیک قوی در برابر یک رژیمی که چند سالی از تأسیس نحسش نگذشته بود وارد مبارزه شدند و مدت عمر این جنگ ۶ روز بود.

بهمنی نژاد اظهار کرد: در این جنگ اعراب شکست قطعی خوردند و بخش‌هایی از سرزمین کشورهای عربی به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد اما امروز یک گروهی که نه ارتش کلاسیک، نه نیروی هوایی، زمینی و نه دریایی دارد تنها با اراده و ایمانی که دارد اینگونه در مقابل دشمن ایستادگی می‌کند.

طی یک سال گذشته ۱۷۰ نفر از خبرنگاران به شهادت رسیدند که در طول همه جنگ‌های تاریخ بشریت چنین آمار فاجعه باری ثبت نشده است

فعال سیاسی گفت: آمارها نشان می‌دهد که طی یک سال اخیر بیش از ۴۱ هزار نفر از مردم فلسطین در نوار غزه به شهادت رسیدند و بیش از ۹۶ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین دچار جراحت شدند و بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم مفقود هستند که احتمالاً زیر آوارهایی که از بمباران رژیم صهیونیستی باقی مانده به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: آمار عجیب دیگری که در این یک سال ما شاهدیم مرتبط با جریان رسانه و خبرنگاران است که در این مدت ۱۷۰ نفر از خبرنگاران به شهادت رسیدند که در طول همه جنگ‌های تاریخ بشریت چنین آمار فاجعه باری ثبت نشده است.

بهمنی نژاد اظهار کرد: از دستاوردهای دیگر عملیات طوفان الاقصی شکست توطئه بسیار خطرناک و طرح سازش کارانه ابراهیم بود که رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی داشت آن را به قطعیت می‌رساند. ورود حزب‌الله قهرمان به جریان نبرد با رژیم صهیونیستی معادلات منطقه‌ای رو به شکل قابل توجهی تغییر داد و آنچه که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تحت عنوان نظم نوین در منطقه غرب آسیا به دنبالش بودند به شکل دیگری با موفقیت و محوریت محور مقاومت و ملت‌های مسلمان و آزاده در حال انجام است. امیدواریم این صبر، مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین و همه ملت‌های آزاده همان طوری که تا الان بوده بیش از پیش سبب نزول رحمت و برکت الهی و در نهایت پیروزی جبهه مقاومت و شکست دشمن صهیونیستی شود.