مشهد- استاندار جدید خراسان رضوی گفت: پشتیبان مدیران سالم با جسارت و با شهامت در حل مشکلات مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین مظفری صبح شنبه در آئین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: پاکدستی، جدیت، پشتکار، سلامت و صداقت در کار، مردم‌داری و خدمت صادقانه به مردم از جمله محورهای اصلی ماست و از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات مردم استفاده می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: خراسان، پرچمدار اصیل تمدن ایرانی - اسلامی بوده و هست و مناظرات امام رضا (ع) با جریان‌های مختلف می‌تواند سرمشق وفاق میان جریان‌ها باشد.

وی با بیان این که باید مدیریت علمی و دقیق را برای حل مسائل و موضوعات به کار گرفت ادامه داد: تعامل با اندیشمندان، نخبگان و اندیشه ورزان مهم است و به مدیریت چابک و هوشمند نیاز دارد.

مظفری گفت: در حوزه بهزیستی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌ها و بحران‌هایی داریم که باید به قید فوریت به آن‌ها بپردازیم چون ما مسؤولیت داریم و حواله کردن حل مشکلات به تشکیل جلسات و شوراهای مکرر، کاری را حل نمی‌کند.

استاندار جدید خراسان رضوی افزود: پشتیبان مدیران سالم با جسارت و با شهامت در حل مشکلات مردم هستیم و خود را مکلف می‌دانیم خدمت صادقانه را به معنای واقعی در دستور کار خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ارتقای زیرساخت‌ها، توسعه استان و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله محورهای دوران کاری و مسؤولیت ما در خراسان رضوی است.

مظفری گفت: باید آزاد راه‌های مختلف داشته باشیم و تفاهمنامه های مختلف در بخش زیرساخت‌های ریلی باید به مرحله اجرا برسد.

استاندار جدید خراسان رضوی افزود: نوع نگاه به توسعه مهم است و نگاه اقتصادی باید بر نگاه سیاسی اولویت داشته باشد و باید از همه ظرفیت هم برای استفاده از بودجه استفاده کرد.

وی با بیان این که گردش مالی اقتصاد غیررسمی در مرز دوغارون سه برابر بودجه خراسان رضوی است اظهار کرد: می‌توان با توجه به این موضوع صندوق توسعه منطقه‌ای راه انداخت.

مظفری گفت: دیپلماسی اقتصادی در این منطقه مهم است و باید در مسائل اقتصادی منطقه حضور مستقیم داشته باشیم از این رو نمایندگان بخش خصوصی باید در سفرهای مقامات به کشورهای هم مرز حضور داشته باشند.

استاندار جدید خراسان رضوی افزود: تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در رفع مشکلات از دیگر محورهای کاری ما در دوران مسؤولیت جدید است و در انتخاب مدیران هم افراد باتجربه و توانمند و باورمند به گفتمان دولت استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید اتاق فکر تخصصی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم و پارلمان زنان را در استان تشکیل دهیم تا مشارکت جدی و عملی بانوان در مسائل خودشان رخ دهد همچنین تشکیل مجمع مشورتی استانداران را باید سرعت دهیم و از تجربیات معاونان و فرمانداران گذشته استفاده کنیم و دبیرخانه مجمع نمایندگان ادوار هم تشکیل شود.