دور تازه همکاری‌های مشترک فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس آغاز شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، دور تازه همکاری‌های مشترک فرهنگی میان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس آغاز شد.

مسعود معینی‌پور رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

معینی‌پور در این‌دیدار به معرفی ظرفیت‌های کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و برخی از اقدامات آینده این مجموعه پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر پیشینه بالای کتابخانه حرم مطهر رضوی، گفت: در سال‌های اخیر در پرتوی عنایت حضرت رضا (ع) و توجه ویژه تولیت آستان قدس رضوی به کتابخانه‌های این آستان مقدس، شاهد رشد و پویایی این کتابخانه‌ها بوده‌ایم.

وی به معرفی منتخبی از فعالیت‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در امر توسعه کتابخانه رضوی، مرمت نفایس گنجینه رضوی، منابع دیجیتال و فیزیکی این سازمان، بازنشر نفایس خطی گنجینه، احیای تراث اسلامی و… پرداخت.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ادامه گفت: بی‌تردید با بازدید مدیران و کارشناسان سازمان کتابخانه‌های آستان قدس و کتابخانه مجلس از فعالیت‌های دو مجموعه در مشهد و تهران و بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، فصل جدیدی در تعاملات و ارتباطات بین ما و کتابخانه مجلس، گشوده خواهد شد. امیدواریم این دیدار زمینه‌ساز امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک جدیدی بین این دو مجموعه فرهنگی کشور در آینده شود. در این راستا، آماده میزبانی از گروه اعزامی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در مشهدمقدس هستیم.