ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: امنیت پایدار زمینه ساز توسعه در آذربایجان‌غربی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان. امنیت پایدار را زمینه ساز توسعه در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و … استان دانست و افزود: در سه سال گذشته شاهد اتمام پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های مختلف و بهره برداری از مراکز متعدد آموزشی، درمانی، بهداشتی، امدادی، ورزشی و… در آذربایجان غربی بوده‌ایم.

وی با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و قضائی استان، خاطرنشان کرد: با توجه به هم افزایی و همکاری روزافزون بین اعضای شورای تأمین آذربایجان غربی و حمایت همه جانبه دستگاه قضائی، شاهد ارتقای شاخص‌های امنیتی و برقراری امنیت پایدار در استان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های دولتی همواره در معرض ارزیابی و نظارت قرار دارند تا نقاط قوت و موانع پیش روی خدمت شایسته آنان شناسایی شود.

گازرسانی به ۷۲۰ روستای آذربایجان غربی

معتمدیان با اشاره به روند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف در چند سال گذشته، افزود: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس خروجی عملکرد در زمینه رضایتمندی مردم، موفقیت در رفع و موانع و مشکلات، عدالت در توزیع منابع و توسعه متوازن به صورت میدانی انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به گازرسانی به ۷۲۰ روستای استان در دولت سیزدهم، اضافه کرد: پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی در سه سال گذشته در سایه دلسوزی، روحیه جهادی و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف استان حاصل شده است.

کاهش تورم و نرخ بیکاری در آذربایجان غربی

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری استان از ۱۳.۲ در سال ۱۳۹۹ به ۵.۳ در تابستان سال جاری رسیده، افزود: کاهش بی سابقه نرخ بیکاری و تورم در آذربایجان غربی، نتیجه سیاست گذاری‌های درست در سطح ملی و بخصوص استانی و همکاری دستگاه‌های متولی است.

استاندار آذربایجان غربی به دستاوردهای سه سال گذشته در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره کرده و یادآور شد: برقراری نشاط اجتماعی و توسعه حوزه‌های فرهنگی، از اولویت‌های دولت سیزدهم بود که در این زمینه اقدامات ارزشمندی در استان صورت گرفت.

معتمدیان همچنین از رونق روند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: بخشی از سرعت و شتاب توسعه و آبادانی و پیشرفت استان، مدیون همکاری دستگاه‌های نظارتی و قضائی است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه احیای دریاچه ارومیه

وی در ادامه با اشاره به اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: اثرات افتتاح و بهره برداری از پروژه‌هایی چون کانال کانی سیب، بادین آباد، سد چپرآباد و مدول سوم تصفیه خانه ارومیه که در دولت سیزدهم انجام شد را امروز در بهبود وضعیت دریاچه ارومیه می‌توان مشاهده کرد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به برگزاری جلسه اخیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رئیس جمهور، افزود: در دولت چهاردهم نیز با استفاده از امکانات ملی و همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای سیاست‌های کلان، روند بهبود وضعیت دریاچه ارومیه تداوم خواهد یافت.