ارومیه-شهردار خوی گفت: اردوی ملی نخستین جشنواره عکس دارالقرار شمس خوی با حضور ۲۰ عکاس حرفه‌ای از ۱۳ استان کشور از تاریخ ۲۳ الی ۲۵ مهر برگزار می‌شود.

حسن نصرالله پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: این جشنواره ملی در دو بخش اردویی- حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود که ۷۱ عکاس از سراسر کشور با ارسال رزومه خود داوطلب شرکت در بخش حضوری شده‌اند و هیأت علمی جشنواره پس از بررسی دقیق رزومه‌های دریافتی تعداد ۲۰ عکاس حرفه‌ای از ۱۳ استان کشور را شایسته دعوت و حضور در اردوی ملی این جشنواره دانسته است.

وی بیان کرد: این عکاسان از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خراسان رضوی، زنجان، چهار محال بختیاری، خراسان شمالی، گیلان، اصفهان، کردستان، تهران، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به اردوی این جشنواره ملی دعوت شده و در این رویداد هنری به رقابت عکاسانه خواهند پرداخت.

نصرالله پور با اشاره به موضوعات جشنواره اظهار کرد: جشنواره در سه بخش اصلی (چهره شهر)، ویژه (فرش خوی) و جنبی (خوی در گذر تاریخ) برگزار می‌شود و داوری آثار بر عهده رومین محتشم، کریم متقی و جواد عسکراوغلی است که از اساتید و عکاسان برجسته کشور هستند.

شهردار خوی برگزاری کارگاه‌های انتقال تجربه توسط اساتید و عکاسان مطرح کشور را از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد و گفت: این کارگاه‌ها در راستای انتقال تجربه‌های عکاسانه در سالن اجتماعات شهرداری خوی برگزار می‌شود و حضور عموم علاقمندان در این کارگاه‌ها آزاد و رایگان است.