اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری فردی که با استفاده از دستگاه اسکیمر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود خبرداد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به حساب بانکی آنها دسترسی یافته و وجوهشان را برداشت کرده موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های دقیق علمی و تخصصی دریافتند که شاکیان همگی از یک فروشگاه مشخصی اقدام به خرید کرده و با ظن اینکه کارت‌های بانکی مالباختگان در آن مکان کپی شده باشد طی هماهنگی با مرجع قضائی از فروشگاه مذکور بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در این عملیات یک دستگاه اسکیمر که به کارتخوان فروشگاه متصل و به وسیله آن کارت‌های بانکی شهروندان کپی می‌شد کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ براتی همچنین از کشف ۲۰۰ عدد کارت بانکی کپی شده و ۱۴ عدد کارت خام در مخفیگاه متهم خبر داد و گفت: تا کنون ۲۰ نفر از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را در تنظیم کردند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد از حساب آنان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برداشت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از این اتفاق بایستی از دادن رمز کارت خود به فروشندگان خودداری و خودشان اقدام به وارد کردن رمز کارت بانکی خود نمایند ضمن اینکه فروشندگان نیز موظف هستند دستگاه کارت خوان را در جلوی دید مشتریان قرار دهند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: از شهروندان می‌خواهیم توصیه‌های ایمنی را جدی گرفته و اگر مشاهده کردند فروشنده‌ای کارتخوان را در جای مخفی نگه داشته و یا دستگاهی به کارتخوان او متصل شده است به موضوع حساس شده و مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ و یا فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام تا در سریع‌ترین زمان به موضوع رسیدگی و با این گونه مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.