بوشهر- عضو شورای شهر بوشهر گفت: مطالبه به حق بازنشستگان بوشهری برای احداث خانه امید بر زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالخالق برزگرزاده صبح شنبه در نشست بررسی اجرایی نشدن مصوبه خانه امید بازنشستگان بوشهر با بیان اینکه بازنشستگان گوهر و سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید از تجربیات آنها بهره کافی ببریم اظهار کرد: خانه امید می‌تواند محلی برای فرهیختگان و کسانی است که در زمینه‌های مختلف حضور فعال دارند و محلی برای تبادل نظر و استفاده جوانان از تجربیات بازنشستگان باشد اما جای آن در بوشهر خالی است و یکی از معدود استان‌های کشور هستیم که فاقد خانه امید است.

وی افزود: در شورای چهارم با اختصاص زمین در پارک شغاب بوشهر برای احداث خانه امید موافقت به عمل آمد اما به‌دلیل برخی موانع، عملیاتی نشد و در ابتدای شورای ششم مجدداً با واگذاری زمین در همان مکان یعنی پارک شغاب موافقت شد، اما این مصوبه شورا نیز تاکنون عملیاتی نشده است.

برزگرزاده تصریح کرد: در نشست بازنشستگان با استاندار بوشهر دستور داده شد اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در بزرگراه امام علی (ع) بوشهر زمینی برای احداث خانه امید اختصاص دهند که این زمین تاکنون واگذار نشده و این مطالبه به حق بازنشستگان بوشهری بر زمین مانده است.

عضو شورای شهر بوشهر تعیین تکلیف و عملیاتی شدن خانه امید بوشهر را یک ضرورت دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود درصورت اجرایی نشدن واگذاری زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی، مصوبه شورا در مورد اختصاص زمین به کانون بازنشستگان برای احداث خانه امید در پارک شغاب عملیاتی شود.

وی در پایان با تأکید بر تکریم بازنشستگان اضافه کرد: انتظار داریم موضوع خانه امید در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد و گره کور این طرح در بوشهر باز شود.