مریوان_هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان گروه‌های نمایشی و مردم علاقه‌مند، در مریوان آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اجرای کارناوال گروه‌های مختلف تئاتری از میدان شهید حسین فهمیده آغاز و مراسم افتتاحیه آن در پارک ملت برگزار شد.

این کارناوال با حضور اقشار مختلف مردم و هنرمندان و طنین نوای موسیقی همراه شد.

آغاز جشنواره‌ای مردمی با پیام‌های امید و امنیت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در این مراسم با اشاره به اهمیت این جشنواره گفت: این کارناوال بهترین مصداق برای یک برنامه مردمی است که در آن هنرمندان و مردم در کنار یکدیگر قرار دارند.

علی اصغر دریایی، همچنین به همکاری و پشتیبانی مجموعه‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین شهر مریوان اشاره کرد و افزود: این جشنواره یکی از راهبردهای جدی ما در راستای مردمی‌کردن فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه این برنامه چندین پیام مهم دارد، تصریح کرد: یکی از پیام‌های کلیدی این جشنواره این است که در شرایطی که در اطراف ما اتفاقات دل‌خراشی در کشورهای مختلف در حال وقوع است، ما در سایه امنیت و آرامش شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور و دیگر کشورها هستیم.

این جشنواره به‌عنوان یک رویداد فرهنگی و هنری، فرصتی برای نمایش توانمندی‌های هنری و ایجاد ارتباطات فرهنگی میان مردم و هنرمندان فراهم می‌آورد و امید است که با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، فرهنگ و هنر در جامعه بیشتر موردتوجه قرار گیرد.