رشت- مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از تشکیل ۱۳۷۶۲ پرونده تخلف طی شش ماه در استان خبر داد و گفت: متخلفان ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال محکوم شدند.

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تشریح عملکرد شش ماهه این اداره کل اظهار کرد: در حوزه کالا و خدمات ۱۰۸۵۲ پرونده تشکیل شد که از این تعداد ۱۰۸۲۸ پرونده مختومه و متخلفان در این حوزه بیش از یک هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال محکوم شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز ۲۱۲۶ پرونده تشکیل شده است، افزود: از این تعداد ۲۰۷۰ پرونده مختومه و متخلفان بیش از ۲ هزار ۶۱۶ میلیارد ریال محکوم شدند.

امینی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت، دارو و درمان ۷۸۴ پرونده تشکیل شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۷۷۶ پرونده مختومه شد و متخلفان بیش از ۲۱ میلیارد ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان تصریح کرد: در مجموع سه حوزه ۱۳۷۶۲ پرونده تشکیل و ۱۳۶۷۴ پرونده مختومه شد و و متخلفان ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال محکوم شدند.

امینی گفت: اما در حوزه پوشاک مدارس و نوشت افزار پرونده‌های متشکله ۱۹۱ که از این تعداد ۱۵۱ پرونده مختومه و میزان محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریال بوده است.