مریوان_دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از کیفی بودن نگاه به اثرهای اجرای در تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.

فاتح بادپروا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷ مین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که بعد از برگزاری ۸ دوره منطقه‌ای و تلاش و همت گروه‌های تئاتر امروز به این جایگاه رسیده و امیدواریم نماینده خوبی برای تئاتر کشور باشد.

وی افزود: جشنواره با حضور ۱۵ اثر در دو بخش مسابقه ایران امروز شروع به کار کرده و ۱۳۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۷ اثر آن در بخش ایران و ۸ اثر در بخش بین‌المللی که ۴ مورد آن از ایران و ۴ کار هم اثرات ارسالی کشورهای خارجی خواهد بود.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: برخی از آثار برگزیدگان جشنواره‌های مختلف کودک و نوجوان، جشنواره سراسری تئاتر لاهیجان، جشنواره ایثار و شهادت و تئاتر رضوی هم در این جشنواره حضور دارند.

حمایت از حوزه اقتصاد در آثار نمایشی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

بادپروا عنوان کرد: مهمترین بخش جشنواره امسال برگزاری بخش تئاتر نشتمان بود که با نگاه به رونق اقتصادی و با امکان جذب آورده به جشنواره رقم خورد و ۱۱ اثر در این بخش داوطلب شدند که در بحث توریسم و گردشگری و مخاطب قرار دادن عامه مردم را لحاظ کردن نمایش اجرا کنند و تمام هزینه حضور و برگزاری نمایش را برای حمایت از بخش اقتصادی استان خود برعهده گرفتند.

وی گفت: دبیر جشنواره‌های بین‌المللی را هم برای حضور در جشنواره دعوت کردیم و نگاه جشنواره امسال برمبنای تخصصی و کیفی است.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان افزود: تخصصی‌ترین جشنواره تئاتر در کشور و حتی منطقه همین تئاتر خیابانی مریوان است و بر همین اساس نگاه کیفی در آن ملاک اصلی است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

بادپروا اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره هم برگزار خواهد شد که از اساتید خوبی برای آنها استفاده شده و از تمام کسانی که در برگزاری جشنواره همکاری کردند کمال تشکر را داریم و تلاش ما بر این است که باعث شادی بینندگان شویم و نمایشگر تصویر لبخند مردم مریوان باشیم.

وی تصریح کرد: امسال جشنواره به منظور داوری بهتر تجمیع شده و در ۴ مکان دریاچه زریوار، پارک ملت، پارک شانو، میدان امام حسین و یکی از روستاها به نام برده رش نمایش‌ها انجام خواهد شد.