بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تحقق ۶۱ درصدی تعهدات سالانه آموزش مهارتی دانش‌آموزان استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران آموزش به افراد معلول، زنان سرپرست خانواده، آسیب‌دیدگان اجتماعی، معتادین بهبودیافته، ساکنان مناطق روستایی، عشایری، زنان خانه‌دار، پناهندگان و اتباع خارجی، کودکان کار و خیابانی از برنامه‌های مهم ما است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود، تصریح کرد: این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

دراهکی تعداد آموزشگاه‌های مهارت‌آموزی استان بوشهر دارای مجوز را ۳۰۸ آموزشگاه دانست و اضافه کرد: این آموزشگاه‌ها بیش از ۴۰ درصد تعهدات مورد نظر در عرصه مهارت‌آموزی شامل ۱۸۷ آموزشگاه در حوزه بانوان، ۶۸ آموزشگاه در حوزه برادران و ۵۳ آموزشگاه به صورت دو منظوره فعالیت آموزشی ارائه می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۶۱۳ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف فعال بود و در این مدت هزار و ۵۸۶ نفر در آزمون تخصصی پایان دوره قبول و موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه‌ای شدند.

دراهکی تعهد امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر برای آموزش متقاضیان را ۴.۸ میلیون نفر ساعت اعلام و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال جمع کل آموزش‌دیده‌ها ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار نفر ساعت ثبت شده که ۵۰ درصد تعهد سال جاری محقق شده است.

وی عملکرد و تنوع دوره‌های آموزشی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۴۵۱ تنوع دوره فنی و حرفه‌ای در ۶ ماه نخست امسال در ۱۵ کارگاه با حضور ۱۴ هزار و ۶۲۶ نفر اجرایی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال هشت دوره ویژه حاشیه‌نشینی شهرها، محیط‌های واقعی کار ۳۶۱ دوره، ۳۶ کارگاه آموزشی در زندان‌ها، ۱۷۳ دوره در پادگان‌های نظامی و انتظامی تشکیل شده است.

دراهکی با اشاره به تشکیل کارگاه‌های آموزشی سیار و ثابت در شهرها و روستاها، جوار بین صنایع و کارگاهی، تحت پوشش نهادهای حمایتی و دانشگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: در مجموع در نیمه نخست امسال هزار و ۱۹۹ دوره در ۴۵۱ حرفه به جامعه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

راه‌اندازی دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها

وی راه‌اندازی دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۳۴ دوره ویژه دانشجویان در ۲۴ حرفه با مشارکت ۴۸۷ نفر برگزار شد که ۶۶ هزار و ۶۵۸ نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تعهد سالانه آموزش مهارتی دانشجویان استان را ۲۱۵ نفر ساعت اعلام و بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۳۱ درصد عملکرد سالانه گروه هدف محقق شده است.

دراهکی آموزش هزار ۴۷۶ دانش‌آموز استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها در نیمه نخست امسال دانست و گفت: در این مدت ۱۵۰ هزار نفر ساعت به دانش‌آموزان آموزش مهارتی ارائه شده است.

وی از تحقق ۶۱ درصدی تعهدات سالانه آموزش مهارتی دانش‌آموزان استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۲۴۵ هزار نفر ساعت به دانش‌آموزان استان حرفه‌آموزی می‌شود که تاکنون ۶۱ درصد محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه برای سربازان وظیفه در پادگان‌های نظامی و انتظامی ۱۷۷ دوره مهارتی با حضور ۳ هزار و ۵۰۵ نفر تشکیل شده است گفت: در این دوره‌ها ۵۶۶ هزار نفر ساعت مهارت‌آموزی شده است.

دراهکی آموزش مهارتی به ۵۳۶ زندانی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ۳۱ دوره در زندان‌ها ۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شد.