اردبیل-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بکارگیری اتباع خارجی بدون پروانه ممنوع بوده و جریمه سنگین در انتظار کارفرمایان متخلف خواهد بود.

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بکارگیری اتباع خارجی بدون پروانه ممنوع است و کارفرمایانی که برخلاف قوانین اقدام کنند با جریمه‌های سنگین و در برخی موارد حبس مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه اشتغال هرگونه اتباع خارجی غیرمجاز و افغانی در استان اردبیل ممنوع است، افزود: کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز و افغانی را به کار گیرند مطابق بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به ازای هر روز معادل ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: در همین راستا بازرسی‌ها از کارگاه‌ها در قالب گشت‌های مشترک انجام و در صورت شناسایی، اتباع غیرمجاز توسط نیروی انتظامی دستگیر و کارفرمای متخلف جریمه خواهد شد.

رحیم زاده خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار کارفرمایانی که اتباع بیگانه غیرمجاز را به کار گمارند با توجه به مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۰۰ مورد بازرسی در قالب ۵۴ گشت مشترک از کارگاه‌های استان صورت گرفته که تعداد ۷۱ تبعه غیرمجاز شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به جریمه ۳.۵ میلیارد ریالی کارفرمایان متخلف این حوزه در مدت یاد شده، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه بکارگیری اتباع افغانی در سطح استان موارد را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهند.