قم- مدیرعامل شرکت گاز استان قم از مصرف یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این استان طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی خوش‌لهجه ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از مصرف یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان قم طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون مترمکعب بوده است که این عدد افزایش سه درصدی مصرف گاز استان را طی این مدت نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزایش شمار مشترکین در بخش‌های مختلف را از جمله دلایل افزایش مصرف گاز در استان قم عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، افزایش میزان گاز مصرفی نیروگاه سیکل ترکیبی از دیگر دلایل افزایش مصرف گاز استان طی یک سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: به طور کلی نزدیک به نیمی از گاز مصرفی استان در شش ماهه نخست سال به تولید برق اختصاص می‌یابد و به همین خاطر هر مقدار که در مصرف برق صرفه‌جویی شود، در مصرف گاز طبیعی و حفظ این میراث طبیعی برای آیندگان نیز کمک شده است.

خوش‌لهجه همچنین با اشاره به مشکل ناترازی سوخت در فصل سرد سال، گفت: در صورتی که افراد یک جامعه نسبت به تبعات یک مشکل آگاه باشند و با خادمان خود در دستگاه‌های دولتی و اجرایی احساس همدلی کنند، نسبت به سیاست‌های در نظر گرفته شده از سوی مقامات و نهادهای بالادستی نیز همراهی بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پوشیدن لباس گرم در منزل یک راهکار ساده برای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی است، خاطرنشان کرد: همچنین با گرم کردن یک یا دو اتاق مورد استفاده و نگه داشتن دمای آن در محدوده دمای آسایش ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌شود تا حد بسیار زیادی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کرد.