سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان جان تازه‌ای به مقاومت داد و نشان داد جمهوری اسلامی ایران به واقع در کنار مردم مظلوم منطقه و یار و پشتیبان محور مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، در شرایطی که قرار بود عصر امروز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی عازم ژنو شود، برای گفت‌وگو با مقامات لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، صبح امروز (شنبه ۲۱ مهر ماه) وارد بیروت شد.

مثل همیشه کنار لبنان و جریان مقاومت هستیم

قالیباف در بدو ورود به فرودگاه بیروت، بیان کرد: عازم سفر به ژنو هستم، اما تصمیم گرفتم به دعوت نبیه بری، رئیس مجلس لبنان ابتدا به بیروت بیایم تا پیام مردم ایران، مسئولان، رهبری و ریاست جمهوری ایران را به مردم لبنان برسانم و اعلام کنم ما مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و جریان مقاومت هستیم و در شرایط سخت مثل گذشته در خدمت آنان هستیم.

رئیس مجلس اظهار کرد: در ادامه این سفر، برای شرکت در نشست IPU به ژنو سفر خواهم کرد و پیام مظلومیت مردم غزه و لبنان را به آنجا خواهم برد تا آن‌ها را نسبت به وظایف خودمان و خودشان در عرصه بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم آگاه کنم تا حامی مظلومیت ملت لبنان و فلسطین باشیم.

خلبانی قالیباف

از نکات قابل توجه در این سفر آن بود که تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد قالیباف در حال خلبانی هواپیما برای فرود در فرودگاه بیروت است.

بعد از عملیات روانی سنگین صهیونیست‌ها با این محتوا که هواپیماهای ایرانی به سمت لبنان را هدف قرار می‌دهیم، اینکه رئیس مجلس ایران شخصاً هدایت هواپیما در آسمان لبنان را بر عهده دارد، قابل توجه است و به نظر پاسخ سنگینی به صهیونیست‌ها است.

مجتبی زارعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اقدام رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: «پرواز پزشکیان به قطر بعد از وعده صادق ۲، پرواز وزیر خارجه و نمایندگان مجلس به بیروتِ جنگ زده و به خصوص خطبه نصرِ امام خامنه‌ای پس از تهدیدات باند جنایتکار؛ اینک کلکسیون تحقیرهای نتانیاهو با کاپیتانی پروازِ خط تهران - بیروت با خلبانی رفیق حاج قاسم و حاجی‌زاده و عزیمتش به مناطق جنگی تکمیل شد.»

افتخاری بزرگ

همچنین مهدی محمدی، مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی نیز در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: «سفر به بیروت در میانه هنگامه‌ای که آتش و دود تجاوز دشمن را حتی از پنجره هواپیما می‌توان دید، افتخاری بزرگ است. پیام این سفر این است: مقاومت استوار و سربلند ایستاده و دشمن روز خوش نخواهد دید.»

دیدار قالیباف با نخست وزیر موقت لبنان

در ادامه و در جریان سفر رئیس مجلس به بیروت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان دیدار دو جانبه‌ای داشتند.

حضور رئیس مجلس در البسطه بیروت

رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه البسطه بیروت هم حضور پیدا کرد و از ساختمان‌های تخریب شده توسط رژیم صهیونیستی بازدید کرد.

کمک‌رسانی ایران برای بازسازی لبنان

وی در جریان بازدید از منطقه البسطه بیروت (بیروت غربی)، گفت: بدون شک ایران همیشه حامی ملت لبنان و فلسطین بوده و هست.

قالیباف تاکید کرد: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از مردم در رسیدگی به آن‌ها و ارسال امکانات در حوزه رسیدگی به مجروحان است و ان‌شاءالله در بازسازی اینجا کمک می‌کنیم.

رئیس مجلس افزود: رژیم صهیونیستی و در رأس آن نخست وزیر گرگ صفتش چنین جنایاتی را مرتکب شدند و در این شرایط سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند. لازم است کشورهای اسلامی و همه انسان‌های آزادی خواه دنیا این جنایات را محکوم کنند و کمک به مردم اینجا در اولویت باشد.

سفر قالیباف به بیروت نمایش اقتدار جمهوری اسلامی است

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره سفر قالیباف به بیروت، گفت: رفتار رئیس مجلس کاملاً سنجیده و شجاعانه و پیام‌های متعدد دارد؛ اول اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی مقتدر و توانمند است، نظامی که ریشه‌های عمیقی دارد و ساختار آن به شدت تنومند و توانمند است.

وی تاکید کرد: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان نمایش اقتدار جمهوری اسلامی است. همچنین پیام دیگر سفر قالیباف به منطقه البسطه بیروت در شرایط حساس فعلی که تحت بمب‌باران شدید این است که اگر دشمن تخطی کند، ما مرد جنگ هستیم و مانند ایام جنگ ۸ ساله مسئولان، مردم، فرماندهان و سربازان همه با هم در میدان مقابل قدرت‌ها خواهیم ایستاد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور رئیس مجلس در لبنان تسلی خاطر بر ملت غم‌دیده این منطقه است. این سفر می‌تواند در شرایطی که هجمه رسانه‌ای برای تضعیف روحیه مقاومت و ایجاد شکاف بین ملت لبنان ایجاد شده است، باعث ترمیم این شکاف و تزریق روحیه مضاعف به رزمندگان و مردم لبنان شود.

دیدار قالیباف با رئیس مجلس لبنان

محمدباقر قالیباف در ادامه سفر به بیروت با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد و بعد از این دیدار، در نشست خبری گفت: از اینجا عازم ژنو هستم تا در نشست اتحادیه بین المجالس جهانی شرکت کنم. در این اجلاس حتماً پیام مظلومیت ملت لبنان و فلسطین را به همه دنیا منتقل می‌کنم.

رئیس مجلس متذکر شد: در دیدار با نخست وزیر موقت لبنان گفتم که ملت و مردم ایران برای کمک به مردم آواره و جنگ زده لبنان و مجروحان آماده هستند تا زیر نظر دولت لبنان امکاناتی را برسانند، لذا اگر دولت لبنان کریدور هوایی را برای بیروت فراهم کند، این کمک‌ها را در اسرع وقت به مردم می‌رسانیم.

قالیباف گفت: جمهوری اسلامی ایران از تصمیمات دولت و ملت لبنان در این زمان حمایت خواهد کرد.