قم- آیت الله سعیدی گفت: امنیت غذایی در کشور موضوع مهمی است و مردم و ناظران بهداشتی و شرعی باید مواردی که موجب نقض قانون می‌شود را به مقامات مربوطه گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان قم اظهار کرد: رزق حلال، مصرف خوراک و غذای پاک در دین اسلام بسیار سفارش شده است و همه باید نسبت به این موضوع در زندگی خود توجه داشته باشند.

امام جمعه قم بیان کرد: همانطور که رزق حلال در زندگی انسان متأثر است، غذایی پاکیزه و حلال نیز آثار بسیاری برای انسان دارد.

تولیت حرم بانوی کرامت ابراز کرد: عدم مصرف خوراک پاکیزه شرعی و بهداشتی هم بر جسم انسان اثر می‌گذارد و هم بر روح و روان انسان تأثیر مستقیم دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سازمان دامپزشکی وظیفه بسیاری خطیر اعتقادی و اجرایی دارد و به مراتبی بسیار حساس است.

وی تصریح کرد: ناظران شرعی و بهداشتی وظیفه دارند امور محوله را با دقت و هوشمندی کامل انجام دهند و به حلال بودن خوراک بایستی نهایت حساسیت را داشته باشند.

آیت الله سعیدی گفت: مردم و مسئولان ناظر بهداشتی سعی داشته باشند تا نسبت به تخلفات بهداشتی حساس باشند و مواردی که موجب نقض قانون می‌شود را به مقام مربوطه گزارش دهند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: گاهی اوقات باید با جدیت با متخلفان شرعی و بهداشتی مقابله کرد، چرا که امنیت غذایی در کشور یک مسئله بسیار مهم است.