اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: طرح اضطراری حفاظت از گذر تاریخی «کمرزرین» شهر اصفهان در شورای فنی میراث فرهنگی استان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر کرم‌زاده اظهار کرد: با توجه به ارائه طرح ساماندهی گذر کمرزرین توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، این طرح پس از بررسی و انجام اصلاحات در شورای فنی میراث فرهنگی این اداره کل به تصویب رسید.

وی گفت: بر اساس تصمیمات شورای فنی میراث فرهنگی، مقرر شد در ۲۰ روز آینده، شهرداری اقدام به مرمت اضطراری و استقرار سقف موقت بر روی بخش‌هایی که کاوش در روی آنها انجام شده است، کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: شهرداری بر اساس تصمیمات شورای فنی، اقدامات لازم را در باره احیای مسیر دسترسی به‌منظور عبور و مرور ساکنان محدوده گذر کمر زرین ظرف مدت ۷۵ روز طبق طرح پیشنهادی خواهد کرد.

کرم‌زاده تصریح کرد: پس از اجرای طرح ایجاد سقف موقت بر روی محوطه کاوش در این گذر تاریخی، سقف موقت خرداد سال آینده جمع‌آوری و سقف دائم با نظارت شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی تا پایان شهریور ۱۴۰۴ نصب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تأکید کرد: تمام مراحل اجرایی این طرح با حضور ناظر مستقیم باستان‌شناسی که از سوی اداره‌کل معرفی می‌شود، انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین حفاظت از دستاوردهای تاریخی در کنار تسهیل در حیات اجتماعی مردمِ پیرامون این گذر تاریخی، دغدغه ما و تمام مسؤولان استان است، لذا بر اساس این تصمیم جدید، تلاش می‌کنیم تا حفاظت از میراث فرهنگی و تسهیل در زندگی روزمره مردم در کنار یکدیگر و همگام باهم انجام شود.