اصفهان- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان از کشف و ضبط ۳۴ قبضه سلاح از متخلفان شکار در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی از کشف و ضبط ۳۴ قبضه سلاح از متخلفان شکار در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد سلاح شامل ۱۰ قبضه اسلحه غیرمجاز (سه قبضه ساچمه‌زنی و هفت قبضه بادی)، ۲۳ اسلحه مجاز (هفت قبضه گلوله‌زنی، یک قبضه بادی و ۱۵ قبضه ساچمه‌زنی) و یک قبضه اسلحه جنگی (سیمینوف) است.

وی با بیان‌اینکه ۶۲۶ وسیله و ابزار مختلف نیز در این مدت از متخلفان شکار در استان اصفهان کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: برخی از این وسایل شامل تور زنده‌گیری، تله شکاری، فشنگ، تیر و کمان، شوکر و تبر بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان تعداد کل متخلفان شکار شناسایی شده در استان در نیمه نخست امسال را ۱۵۱ نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد تحت پیگیرد قانونی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: متخلفان شکار در نیمه نخست امسال برای صید و شکار غیرمجاز ۱۳۰ کیلوگرم انواع آبزیان (زردپره و کپور ماهی)، ۷۵ قطعه پرنده (کبک، تیهو، فاخته، باقرقره و کبوتر) و ۵۶ رأس انواع پستانداران شامل ۱۷ رأس پازن، ۱۵ رأس قوچ، ۱۱ رأس گُراز، چهار رأس بز، سه رأس ماده آهو و ۶ رأس کل آهو اقدام کردند که با عوامل آن برخورد شد.

عباسی با اشاره به ۲۱۹ مورد زنده‌گیری غیرمجاز انواع گونه‌های پرندگان و پستانداران در این مدت توسط متخلفان، گفت: بیش از ۱۰۲ هزار مورد نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز حیات وحش زنده و غیرزنده نیز در نیمه نخست امسال در استان شناسایی و با آن برخورد شده است.

وی افزود: این موارد شامل ۲ قلاده توله خرس سیاه، ۱۰۲ هزار و۳۰۰ حلزون، یک میمون، ۱۵ سهره طلایی، ۱۳ مرغ مینا، پنج سگ، ۲ دلیجه، هشت طرقه و ۲ بلبل خرما بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به شناسایی ۷۳ مورد آلودگی محیط زیستی در مدت مذکور توسط یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: ۵۱ اخطاریه محیط زیست نیز در نیمه نخست امسال توسط این یگان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به مهار آتش‌سوزی ۵.۶ هکتار از اراضی تحت حفاظت محیط زیست در این بازه زمانی، افزود: این موارد شامل آتش سوزی در سه هکتار از اراضی پارک ملی موته و ۲.۶ هکتار در منطقه حفاظت شده دالانکوه است.