ساوه- نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از هدفگذاری ایجاد دهکده علم و فناوری محصولات کشاورزی در ساوه خبر داد و گفت: مجوزهای لازم در این راستا اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد سبزی ظهر شنبه در جشن روستا و عشایر در روستای نیوشت، روستاها را مهمترین مکان تولید و توسعه اعلام کرد و افزود: ضروری است در راستای حمایت و ماندگاری بیشتر مردم در روستاها امنیت غذایی و سایر زیر ساخت‌های مورد نیاز آنها تأمین شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه در سالیان گذشته شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها بودیم اما از سال ۱۳۹۶ تا کنون این روند معکوس و کاهش یافته به گونه‌ای که امروزه شاهد مهاجرت معکوس از شهرها و روستاها هستیم و امید است زمینه‌های تحقق این نوع مهاجرت بیش از پیش تقویت شود.

حجت الاسلام سبزی، در خصوص ایجاد دهکده علوم و فناوری کشاورزی نیز گفت: موافقت اولیه ایجاد دهکده علم و فناوری کشاورزی در ساوه از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور اخذ شد.

وی افزود: قرار است این طرح در یکی از اراضی در اختیار سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج در بخش نوبران این شهرستان راه اندازی شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی مجوزهای لازم ایجاد پایانه محصولات کشاورزی اخذ شده و به زودی شاهد کلنگ زنی این طرح به وسعت ۲۰ هکتار خواهیم بود.

حجت الاسلام سبزی افزود: با اجرای این طرح نمایندگی دستگاه‌های مختلف خدمت رسان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از جمله گمرک جمهوری اسلامی، بانک کشاورزی، کارگاه‌های سورتینگ و بسته بندی به صورت متمرکز فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: این اراضی که حدود ۱۴۰ هکتار است دارای تمام امتیازات از جمله برق و آب است که پیشنهاد شده دهکده علم و فناوری کشاورزی به منظور انجام تحقیقات، ترویج و تولید ادوات کشاورزی و همچنین توسعه اقتصاد کشاورزی ایجاد شود که موافقت اولیه با این طرح نیز اخذ شده است.

۹۹ درصد روستاهای استان از خدمات زیر ساختی برخوردار هستند

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری استان مرکزی هم در این آئین، توسعه این زیرساخت‌ها به ویژه راه روستایی از اولویت‌های دولت در استان مرکزی دانست و افزود: در ۲ سال گذشته ۳۰۷ طرح با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال در مناطق روستایی اجرا شد.

حمید پاکپور افزود: هم اکنون به صورت میانگین در ۹۹ درصد از روستاهای این استان خدمات زیرساختی آب شرب بهداشتی، برق، گاز، مخابرات و اینترنت پرسرعت ایجاد شده است.

وی در ادامه بر توسعه گردشگری و کسب و کارهای روستایی تاکید کرد و گفت: برای تحقق این هدف نیازمند نوسازی روستا بر اساس موقعیت‌های پیش روی این جامعه هستیم.