صندوق ملی محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک در راستای کاهش آلودگی‌ و جلوگیری از تخریب محیط زیست، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عبدی‌زاده، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در آئین امضای تفاهم با دانشگاه علوم و تحقیقات ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع)، ابراز امیدواری کرد، این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز پیشرفت و همکاری‌های مؤثر در حوزه محیط زیست و پژوهش‌های علمی شود.

وی تأکید کرد: صندوق ملی محیط زیست برای موفقیت در طرح‌های محیط زیستی از همفکری و همکاری با متخصصان، دانشگاهیان و جامعه علمی کشور استقبال می‌کند.

عبدی‌زاده با اشاره به شعار «اتصال صنعت و دانشگاه»، هدف این همکاری را توسعه پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: مسئله اصلی ما اقتصاد است که امیدواریم در نتیجه همکاری با دانشگاه و اجرای طرح‌های مشترک، بتوانیم به نتایج موفقی در موضوعات مرتبط با اقتصاد محیط زیست برسیم.

صباغ‌زاده، قائم مقام واحد علوم و تحقیقات، نیز با تأکید بر عزم دانشگاه در همکاری با صندوق ملی محیط زیست، از پروژه زباله‌سوز پلاسمایی که با همکاری دانشگاهیان ساخته شده، خبر داد و گفت: این پروژه در کشور در دسترس است و می‌توانیم همکاری‌های بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

در پایان دو طرف ابراز امیدواری کردند که این تفاهم‌نامه هرچه زودتر اجرایی شود.

گفتنی است بر اساس تفاهم صورت‌گرفته بین مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست و قائم مقام واحد علوم و تحقیقات، این دانشگاه به صندوق ملی محیط زیست در بررسی و ارزیابی فنی- اقتصادی طرح‌های پیشنهادی صنایع در زمینه‌های کاهش آلودگی محیط زیست کمک می‌کند.

دو طرف در انجام مطالعات آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای علمی رفع آلایندگی به بنگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور همکاری خواهند کرد.

هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی و برگزاری همایش و کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی در حوزه‌های مرتبط با محیط زیست، اقتصاد محیط زیست و توسعه پایدار بخشی از اهداف این همکاری مشترک خواهد بود.

برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه کمیته‌ای متشکل از متخصصان دو طرف تشکیل می‌شود.