قم-رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: امسال موکب های مردمی شهادت حضرت فاطمه معصومه(س)در میدان آستانه مستقر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح اله امرالهی رئیس شورای اسلامی شهر قم بعدازظهر شنبه در نشست هماهنگی خادمان و موکبداران شهادت کریمه اهلبیت (ع) که از سوی ستاد مردمی خادمان ملیکه ایران که در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با تسلیت در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شخصیت ممتازی است که بواسطه حضور ایشان در قم برکات مادی و معنوی بسیاری نصیب این شهر شده است و در روایات داریم سه درب بهشت از قم باز می‌شود و قم حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: در ایام معصومیه اهالی قم باید برای برپایی و اقامه عزای شهادت بانوی کرامت همت کنند و ارادت خود را به آن حضرت و زائران ایشان نشان دهیم.

وی گفت: موکبداران ایرانی و عراقی در ایام معصومیه درخواست داشتند که در قم موکب برپا کنند و پس از بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که امسال برای نخستین بار مواکب در میدان آستانه مستقر شوند.

وی عنوان کرد: امکان فراهم آوردن خدمات زیرساختی از جمله برق در خیابان چهارمردان برای برپایی موکب ها در این خیابان امکان پذیر نبود و به همین دلیل امسال موکبی در خیابان چهارمردان مستقر نخواهد شد.

امرالهی گفت: برخی‌ها نظر داشتند که موکب ها در نقاط مختلف شهر قم و اطراف حرم مطهر مستقر شوند، اما نظر مسؤولان این بوده که موکب ها در میدان آستانه تجمیع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در میدان آستانه، مشکلاتی به لحاظ امکانات زیرساختی وجود دارد که از موکبداران درخواست داریم در این مکان صرفاً به امر توزیع غذا بپردازند و مراحل پخت را در جای دیگری انجام دهند.

امرالهی ابراز کرد: امیدواریم با همت موکب‌های ایرانی و عراقی خدمات خوبی را به عزادارن در ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ارائه کنیم‌.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود در سال‌های آینده برنامه ریزی بهتری برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت فعالیت موکب ها در ایام معصومیه صورت گیرد.