مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران گفت: ارتقای سواد سلامت به منظور بهبود سبک زندگی و توانمندسازی شهروندان از اولویت‌های ما است که برای تحقق آن از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان در مراسمی با حضور حمید صاحب مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و آموزش و پرورش و برخی اعضای شورای شهر زنگ سلامت در هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه حافظ نواخته شد.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران به اهمیت سلامت روان در انسان اشاره کرد و گفت: هر انسانی یک فرع و یک اصل دارد که اصل انسان همان جان و روح و نفس ما است که بیشتر از هر چیزی نیاز به مراقبت دارد، فردی که سلامت روان دارد می‌تواند در زندگی و کار توسعه پیدا کند، کار معقول و عقلانی انجام دهد که در این شرایط به یک فرد می‌گوئیم سلامت روان دارد.

حمید صاحب در ادامه افزود: در سلامت روان خواهید دید اگر فردی کار نامعقول انجام دهد حتماً بیمار خواهد شد و این فرد باعث می‌شود تصمیمات غلط بگیرد که منجر به آزار خود، خود اطرافیان و محیط می‌شود انسان‌هایی که درگیر اعتیاد و یا خشونت هستند عموماً روان مریضی دارند و چون سلامت روان در آنها وجود ندارد هرگز کارهای منطقی انجام نمی‌دهد و عموماً این افراد در زندگی شخصی نیز موفق نیستند.

به گفته او، ارتقای سواد سلامت به منظور بهبود سبک زندگی و توانمندسازی شهروندان از اولویت‌های ما است که برای تحقق آن از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات شهرداری تهران و سایر دستگاه‌ها و همچنین مشارکت مردمی بهره گرفت.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران اظهار کرد: هر امر نامعقول سلامت روان یک انسان را تهدید می‌کند و این امر مهمترین تهدید برای نسل جوان و جامعه است به همین منظور شما دانش آموزان باید از هر آنچه که سلامت روان شما را تهدید می‌کند پرهیز کنید و کارهایی انجام دهید که باعث تضمین سلامت روان می‌شود که این جز با آموزش و محیط سالم امکان پذیر نیست.