عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به بخشنامه ابلاغی رئیس جمهوری در شهریور ماه سال جاری، از اعمال سه برابری معافیت معیشتی مشاغل در لایحه قانون بودجه ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف ایران، مهدی امیدوار عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به بخشنامه ابلاغی رئیس جمهوری در شهریور ماه سال جاری، از اعمال سه برابری معافیت معیشتی مشاغل در لایحه قانون بودجه ۱۴۰۴ خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بخشنامه تهیه و تنظیم لایحه قانون بودجه ۱۴۰۴ که توسط رئیس جمهوری در یکم شهریور ماه امسال ابلاغ شد، مقرر شد که افزایش سه برابری معافیت مشاغل و افزایش دو برابری معافیت حقوق بگیران در هنگام تدوین لایحه بودجه در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: با وجود اینکه حکم ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر تساوی معافیت حقوق بگیران و مشاغل بود، اما متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم که در هنگام تدوین لوایح بودجه سالانه، معافیت مشاغل به یک دوم و گاه تا یک سوم معافیت حقوق بگیران کاهش می‌یافت.

امیدوار ادامه داد: امسال خوشبختانه در راستای وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهوری و رویکرد وزیر امور اقتصادی و دارایی این معافیت حداقل به میزان مساوی با حقوق بگیران در نظر گرفته خواهد شد، بر این اساس پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه معافیت سال ۱۴۰۳ مشاغل حداقل مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بود، در صورت افزایش معافیت مشاغل این معافیت به حدود مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران تأکید کرد: کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران تا مصوب شدن حکم مذکور و درج آن در متن نهایی قانون بودجه ۱۴۰۴ موضوع را پیگیری خواهد کرد.